Re: Wybor karty graf.

Autor: DaRKaN (darkan_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 14:51:09 MET DST

"Sacul" <sacul_at_hoga.pl> wrote in news:9o4fhr$97i$1_at_news.tpi.pl:

> Raczej niepewny wybór..

hmm dlaczego niepewny ? Firma Hercules to raczej powazny producent.

> Za markowego Geforca 2 GTS PRO dasz 100 zl wiecej.

Tu sie zgadzam ale ten markowy GeForce jakoscia nie grzeszy :(

> To zalezy kiedy, wiekszości gier to Geforce GTS jest duuuzo szybszy od
> Kyro2, a są nawet takie gdzie MX jest 2 razy szybszy od kyro2, dzieje
> sie tak dlatego, ze kyro nie obsluguje T&L, co jest teraz standardem, i
> bedzie jeszcze dlugo.

Kyro nie obsluguje T&L, ale wlasnie dzieki temu jest bardzo skalowalny z
procesorem tzn. im szybszy procesor bedziesz mial tym wieksza uzyskasz
wydajnosc. To jest wlasnie wybor PRZYSZLOSCIOWY.
im bardziej rosnie rozdzielczosc tym bardziej widac przewage kyro 2 ktore
nie jest ograniczone wlasnym silnikiem T&L, w tym momencie wszystko zalezy
od procesora. Jesli na geforce zacznie ci brakowac wydajnosci, zmiana
procesora nic nie da, na Kyro 2 zas zdecydowanie pomoze :)

> Nigdzie w sieci nie spotkalem sie z opinią, ze na kartach Leadtek czy
> ASUS jakośc obrazu jest "tragiczna" !

Tragiczna jest i jestem tego naocznym swiadkiem. Jeszcze do wczoraj bylem
posiadaczem tzw. firmowego geforca i po tygodniu zrezygnowalem z tego
szajsu, na rzecz Kyro2, ktore pod kazdym wzgledem go wyprzedza.
Mam porzadny monitor i gf w rozdz. 1024_at_100Hz jeszcze jakos idzie wytrzymac,
ale w 1182_at_100Hz i wyzszych obraz jest zenujacy (rozmyte czcionki, fatalne
kolory) niestety o 1600x1200_at_75 mozna zapomniec.
Na Herculesie sprawa ma sie zupelnie inaczej :)) Jakosc obrazu jest
niesamowita, zywe kolory, dobry kontrast, b. wyrazne czcionki :)) Nawet po
kilku godzinach sleczenia przed monitorem nie bola oczy. Po prostu super.

> Nie wypiowiem sie osobiście, bo tej karty nie widzialem, ale na zadnym
> teście nie porównano tej karty do Matroxa, a wiecej na benchmark.pl
> zakwalifikowano ją do kart typu ASUS, LEADTEK czy ATI.

Mowisz ze w zadnym laboratorium, czy tescie tego nie potwierdzono?? Widac
nie czytasz chipa. Cytuje:
                        "Po kilku próbach okaza?o si? jednak, ?e Evil Kyro bez problemu
wspó?pracuje ze sterownikami od karty Hercules 3D Prophet 4000XT. Po ich
instalacji obraz by? tak wyra?ny jak ten wy?wietlany przez najlepsze pod tym
wzgl?dem karty firmy Matrox. Co ciekawsze, zegar ustawiony zosta? na 115
MHz, a karta pracowa?a stabilnie, osi?gaj?c w stosunku do standardowych
ustawie? wyniki wy?sze o 5-7%. Okazuje si? zatem, ?e dobre sterowniki to nie
tylko wi?ksza wydajno??, funkcjonalno?? czy mo?liwo?ci, ale równie? wy?sza
jako?? obrazu. 3D Prophet 4500 na w?asnych sterownikach od razu oferowa?
idealny obraz, który w naszym laboratorium zadziwi? nawet zwolenników
Matroksów."

mozesz wyczytac to w tym artykule:
http://www.chip.pl/offline/2001-06/050_001100_0001.htm

test benchmarka:
"Obraz w obu kartach Herculesa obraz jest znakomitej jako?ci. Nienaganna
stabilno?? obrazu i soczysto?? kolorów. "
"W Modelu Prophet 4000 do rozdzielczo?ci 1152x864_at_32bpp w??cznie, przy
od?wie?aniu 100 Hz, jako?? obrazu jest wybitnie dobra" - to kyro I na kyro 2
jeszce lepiej :))

> A tyle ode mnie:
> Na pewno nie kupuj KyroII, jak chcesz sobie pograc i miec niezlą jakośc
> grafiki to weL markowego MX-400 (troche ponad 400zl) i masz pewnośc, ze
> wszystkie gry (równiez te co wyjdą w najblizszej przyszlości) bedą
> chodzily przyzwoicie (a na Kyro nie wiadomo), lub jak masz wiecej kasy
> to GTS PRO.

Niezla jakosc ??? Za te poieniadze?? NVidia jak kazdy monopolista stara sie
za ciezkie pieniadze wcisnac niezly kit, krzyczac wokol ze tylko ich produkt
jest kompatybilny, najlepszy i najtanszy. BUHAHAHA dla mnie to po prostu
kpiny.

ZYcze zatem madrego i jedynego slusznego ;) wyboru karty graficznej (Kyro2
ma sie rozumiec :))

Pozdrawiam
DaRKaN