Re: Jaki kupic komputer???????

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sat 15 Sep 2001 - 18:33:17 MET DST

Niejaki(a) Paweł Twaróg <pawel_twarog_at_wp.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal(a) olsnienia i napisal(a):
> Jestem tu nowy ale mam ważne pytanie a wy się na pewno na tym znacie. Chodzi
> o to, ze ojciec dal mi 4,5 tys. na kupno komputera. Ma to być taka
> konfiguracja optymalna do gier i nauki (idę na studia).

hmmm... cos w stylu:

AMD Athlon 1.40 GHz FSB/266 MHz 633

/* lub 1.2 - ciutke taniej - o 50-100zet */

Infineon 256MB, PC133, CL2 160

/* bierz tylko 256mb kosc - nieduza roznica w cenie i spokoj */

Microstar K7T Turbo Limited Edition 550

/* lub zwykla wersje - mniej 100 zet */

IBM DeskStar 60 GXP IC35L020 40GB 572

/* wersja 20gig to jest minus 100zet */

CD-ROM 40x Teac 190
Teac CDW-516E ATAPI x10/x16/x40 bulk 501

/* tutaj tylko teac, nie zmienisz nieczego, chyba, ze na gorszy sprzet,
ktory padnie po roku... ten ci wytrzyma dluzej */

GeForce2 Pro Leadtek WinFast 32MB DDR + tv-out BOX 684

/* tutaj mozna by taniej, tez jakiegos leadteka, ale gf 2 mx, ktory jest
za 450 zet... */

Creative Sound Blaster LIVE! Player 5.1 bulk 143
17'' NEC FE700+ 1149

/* gdyby sie dalo to wersje FE750+ */

USR Sportster x2 56K Voice wewn. V.90 PCI BOX 230

/* no czy ja wiem, czy oszczedzac i kupowac zlomtrixa... w sumei mozna.
wtedy minus 50 zet, ale na wlasna odpowiedzialnosc */

Obudowa - siakis Big Tower 250

/* najlepiej big tower, jak wolisz mniejsze, to enlighta jakiegos */

Logitech Internet Keyboard OEM 98
Mysz Logitech MouseMan Wheel USB + PS/2 OEM 85

/* tutaj tylko przyklad. to takiej maszyny nie oplaca sie brac jakiejs
tandety, ktora wyglada dziwnei w porowaniu do takiej mocenj masyzny */

Coolermaster EP5-I11-A1 50

/* dobry i tani cooler */

po masymalnych cieciach wyszlo mi 4600 zet :) na chamca mozna jeszcze
bardziej przyciac, tylko po co? :)

> Gadałem z kumplem i on mi mówił, ze może mi złożyć ale tato powiedział, ze
> lepiej kupić firmowy, bo składaki są niepewne i się psują i później nie ma
> do kogo się zwrócić z gwarancja.

eee... jak kupujesz firmowego to jest tandecko zlozony, jakies dziwne
plomby sa i w razie padu musisz isc z tym do skelpu firmowego, odczekac
2tyg, az oni powiedzmy wymeinai cos co na miejscu bys podmienil w... 5
minut?.

pozatym takie firmowe ocipusy czy padaxy sa najczesciej bardzo slabo
zlozone, na porzadku dziennym jest brak ulozenia kabli, pelno plomb,
wkladanie drogiego i malo wydajnego jak na dzisiejsze czasy p3 z jakas
riva m64, ktora ma wydajnosc... raczej jej nie ma :> ... jak juz MUSI
byc firmowy to compaq, dell... porzadne firmy. ale to juz kosztuje... i
w warunkach domowych... no sam wiesz...

a tatusiowi powiedz, ze maluch tez jest markowy, bo przecie fiat, nie?
:)

jesli chcesz kupic dobry komputer to warto miec skladaka. jesli masz
10000 zet na markowy - to co innego.

pozatym gwarancja w skladaku jest korzystniejsza... dysk z 3letnia
gwaracja, zamiast dwuletniej...

> W OPTIMUSIE jest niezła oferta z Pentiumem 4, 1,5 MHz,

slaby i drogi procesor - porownywalny z athlonem 1.2...

> twardy dysk: 20

szajsung?

> gigabajtow, Karta graficzna TNT (chyba Rava).

moj boze. toz to jest PRZEDPOTOPOWE. Moj dwuroczny komputer ma TNT2...

> Kosztuje 4100 zł ale dają za
> darmo monitor.

no i co z tego skoro kupisz komputer ktory ma weydajnosc porownywalna az
moim celkiem 400 i tnt2? w grach oczywiscie... :P

> A w ADAXie jest Pentium 3, 800 MHz,

matko boska, przecie ten proc jest porownywalny z duronem 800, ktory
kosztuje 200 zet (o ile g jeszcze nie wyprowadzili z produkcji jako
przestarzaly...).

> dysk twardy 20 Gigabajtów, Karta G-forc
> (czy jakoś tak),

o, to juz postep. daja geforce'a. pewnie jeden z pierwszych modeli,
teraz to juz masz calkiem duze drzewo genealogiczne...

> i jest za 3700 zł ale nie dają monitora.
> Który z nich byście polecili?

zaden, juz lepiej kup uzywany. taniej i wydajniej...

> A jak ten drugi to jaki monitor kupić? Myślę o 15 cali bo 17 cali jest za
> duża i nie zmieści mi się na biurku, a poza tym podobno trzeba dalej
> siedzieć od monitora bo się psują oczy.
> Liczę na wasza pomoc..

kup sobie 17" tke, o wiele wygodniejsza. ja mam 15"tke, ale dwulatke. z
checia bym podmienil, ale nei mam kasy na nowa, pozatym jeszcze
"dziala" po pewnym uderzeniu pioruna :> tak czy siak - lepiej 17"tke.

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|