Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 14 Sep 2001 - 21:01:21 MET DST

> Ludziska !!! popierniczylo Wam sie ;-p, zaden z Was nie ma racji.

Marudzisz ;)

> niedociagniecia. Netware jest bezkonkurencyjnym fileserverem i to
> wszystko, bez dyskusji, cala reszta do niego zaimplementowana po to by
> nadazac za konkourencja jest na poziomie (nie obraz sie Wojtku)

Tak? Chcialbym, zeby w kazdym systemie sprzedawanym na rynku wszystko bylo
na takim "nedznym" poziomie jak w NW.

> Windowsow niestety. Zas Linux jako fileserver jest sredniowydajny i
> ten kto popracowal pod netwarem to wie, ze Mars jest tylko namiastka
> wepchnieta by pokazac, ze linux rowniez to potrafi. Ale jako server

Marsa mozna traktowac jedynie w kategoriach zartu. No chyba, ze nie jestem
na biezaco i Mars porafi juz cos wiecej niz tylko proby emulacji bindery?

> bezkonkurencyjny. Netware i jego (za ciezkie pieniadze) dodatkowe
> moduly nigdy go niedoscigna unixow w tej dziedzinie.

Zalezy w czym. Jest kilka kwestii w ktorych unixy Netware'owi do piet nie
dorastaja, ze wymienie tylko NDS (i ogolnie uslugi katalogowe), ZEN,
Standby i SnapShot Server, ogolnie poziom bezpieczenstwa (wliczam w to i
SFT 1/2/3 jak i np. certyfikaty -- ktory np. z U*xow ma C2 dla sieci? Bo o
Windows to nawet nie mowie :) ).

> Serverek plikow -NW , swiat, poczta itd. -Linux, a na koncowkach
> oczywiscie NT coby sie ludzie nie pozabijali. Ale tego wyszlo...a mial

To jest nawet dobre rozwiazanie, bo sam kiedys takie wprowadzilem (na
czworce). Sprawdzalo sie znakomicie.

> o , to to to

Scislej to w oparciu o NW mozna zrealizowac wszystko , co zostalo
wymienione.

> i to jest to wczesniej mowilem, nie wyszedl poza fileserver i to na
> IPXie bo wprowadzony TCP to nie daj Boze, dziala wolniej niz Linux na
> Mars'ie.

Raczysz zartowac. O ile faktycznie NW5 po TCP/IP jest ciut wolniejszy niz
po IPX/SPX (co wynika z samej przewagi IPXa nad TCP/IP), o tyle
wydajnoscia i tak bije na glowe Linuxa _bez_ Marsa. :)

> dokladnie tak dziala IPX na linuxie jak TCP na NW :-))

Jakby jeszcze tak sygnatury pakietow i Burst byly poprawnie zrealizowane w
linuxowej implementacji IPXa...a moze czegos nie wiem i juz sie ktos
nauczyl jak to ugryzc? ;)

> bezpieczna -nowym uzytkownikom trzeba nadac prawa , a w NW sie je
> odbiera. To taki skrot myslowy, wiec nie tlumacz mi ,ze na prawde jest
> inaczej. Wiesz o co chodzi no nie?

Nie. Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym odbieraniem praw w NW. Bo nie wiem,
dlaczego chcialbys odbierac prawa do katalogu domowego i sys:public.
Standardowo zakladany user innych nie dostanie, to nie Windows ;)

> Jezeli chodzi o prace czysto codzienna zwiazana z dodawaniem
> uzytkownika/programow i przydzielaniem praw to unix jest bombowy, w NW
> to jest niepotrzebna orka, trzeba wykonac duzo wiecej operacji by
> sensownie odebrac prawa userowi coby sie nie dostal do zasobu, krorego
> nie powinien miec w zasiegu wzroku :-))

Pod warunkiem, ze nie chcesz zrobic czegos, czego w Unixie z definicji nie
da sie zrobic, typu zezwolenie dokladnie 3 userom na odczyt i zapis do
plikow w danym katalogu, bez mozliwosci zmiany atrybutow tych plikow, bez
mozliwosci tworzenia nowych oraz zmian ich wlascicieli. Lub dajac bardziej
banalny przyklad -- zabrania dostepu do obiektu komukolwiek z wyjatkiem
tworcy (wliczajac w to rowniez admina/roota/supervisora). Potege NDSu
widac wlasnie w takich pokreconych sytuacjach, ktorych bynajmniej sie tak
rzadko nie spotyka.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..