Re: Pentium - AMD: brak zdecydowania

Autor: Yablon (yablon_at_wasko.pl)
Data: Thu 13 Sep 2001 - 16:10:28 MET DST

Slawomir Marczynski napisał(a):

> VIA to totalny syf.
A swistak siedzi i zawija je w te sreberka...
>Pisze tak, bo sam mam. Dlaczego? Odpowiedz
> jest prosta - chipset z ukladem "686b" ma tzw. "drobne" problemy
> z prawidlowa obsluga PCI i IDE - do tego w moim PC nie budzi sie.
> A mam 4in1 swiezusienkie i ladnie zainstalowane. Co z tego?
> Ano ze 4in1 gwarantuja niby poprawna prace ale tylko jako
> Win-komputera - nie chodzi o jakies bajery - bo bez nich Linux
> moglby sie obyc.
a moze po prostu nie umiesz

> Chodzi o patcha do "686b data corruption". Masz Windows - masz
> patcha. Nie masz Windows - szukaj BIOS. A BIOSY sa rozne - i zgaduj
> ktory jest
nie trzeba zgadywac, wystarczy przeczytac na stronie producenta. Hieh...
ale Tobie odradzam aktualizacje biosu... Jesli Ty bierzesz sie do
wszystkego tak jak do aktualizacji biosu (tzn losowo wybierasz opcje) to
bylbym mocno zdziwiony jakby Ci wszystko dzialalo :)))))))
>(a) z pierdzacym SB Live! (takie odglosy wydaje karta
> przez glosniki, to nie ja wymyslilem to okreslenie); (b) z ladnym
> dzwiekiem i zwisajacym IDE (nie da sie skopiowac pliku z dysku na
> dysk bez skaszanienia danych); (c) poprawny (tzn. jaki?).
na jakich systemach? moze nie umiesz zainstalowac i skonfigurowac
systemu :)
a moze masz poprostu walnieta jakas czesc, wiesz to sie zdaza, nawet
Twojemu guru - Intelowi i tu nie pomoze nic tylko wymiana czesci. Nie
twierdze ze Intel jest zly, ale stwierdzenie "VIA to totalny syf" na
podstawie tego ze czegos _TY_ nie umiesz zrobic, to juz lekka przesada!
Jaka masz plyte glowna? Sprawdzales a innej (na chipsecie VIA i Intel)?
I co na innej plycie na VIA nie dzialalo a na Intelu poszlo? Tak?
Rzeczywiscie probe miales duza! Mam wrazenie ze panikujesz, sam niewiele
zrobiles (badz nie umiesz) w celu poprawy sytuacji i mowisz co Ci slina
na jezyk przynesie. Ja przez pare lat bylem wierny Intelowi, ale
ostatnio zatarly sie roznice w jakosci. Intel zrobil pare baboli a AMD i
VIA odwalilo kawal niezlej roboty. Teraz mam 2 kompy na VIA D800 i C400
i nie zauwazylem zeby cos sie pogorszylo. Nie wychwalam ich pod
niebiosa, ale sa naprawde

> Mialem juz raz w lapkach chipset VIA - i trzeba bylo wymieniac
> na VX, bo z mikrofonu nie dalo sie nagrywac - slychac bylo karabin
> maszynowy - tra ta tra tra ta ta.
mialem to samo na Intelowskim TX, konflikty przerwan lub/i bledy karty
dzwiek.

> Teraz bede wymieniac Apollo 133
> Pro na Intelowski i815.
ale bym sie smial jakbys mial te same problemy? i co bys wtedy zrobil?
> Tej firmie po prostu bede mowic "nie".
stanowczo nie zgadzam sie z takim stwierdzeniam

A co do tematu posta. Zalezy do czego ma on sluzyc ten komputer i jakimi
funduszami dysponujesz. Jezeli nie musisz liczyc sie z kasa To kupuj P4
2Ghz! Jesli jednak kasa ma znaczenie to polecam Durona + plyte na VIA,
wyjdzie na pewno duzo taniej i bedziesz zadowolony. Jak potrzebujesz
wiecej powera to zamiast Durona wez Athlona. Wszystko zalezy od czego ma
byc ten komp. Sterownikami sie nie przejmoj. Instaluje sie je tylko raz,
po zainstalowaniu windy. Potem mozesz nadinstalowywac nowszymi wersjami
i nie ma wicej z tym problemniz z Intelowskimi patchami. Nie ma juz
takiej przpasci w awaryjnosci miedzy VIA i AMD a Intelem, jak dawniej.
Jednak zle wspomnienia i opinia zostala, ale w siecie komputerow
wszystko sie b. szybko zmienia.

Pozdrawiam Yablon

--
Tomasz Jablonowski aka Yablon           | ICQ:   51956669 |
yablon_at_wasko.pl                         | tel. 0604302804 |