Re: Uciszanie komputera

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 22:34:53 MET DST

Niejaki(a) Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala <jojoro_at_poczta.onet.pl> w grupie
pl.comp.pecet doznal(a) olsnienia i napisal(a):
> Chciałbym maksymalnie wyciszyć komputer, gdyż stoi on tam gdzie ja śpię,
> a docelowo komputer będzie musiał pracować 24/h na dobę.

u mne sa dwa takie :) I sleep like a baby :>

> Źródła hałasu:
> 1. Wentylatory na zasilaczu, procesorze i karcie graficznej.

wyciep z grafiki cooler z wiatrakiem, tzw. oderwij jak bedie ciepla po
pracy i zastap czyms wiekszym...

w inne wentyle wrzuc diody 1a/50v lub podobne, z kilka sztuk, az do
uzyskania efektu. zawsze lutuj i zawsze dobrze izoluj. potem testuj

> 2. Dyski twarde WDC 2.5GB i 10GB oraz IBM 60GB (ICL35 7200RPM (AFAIR))

z nimi moze byc problem... tylko je bedziesz slyszal, a nie polecam
wlutowywac diod w obwody :P

> Cdromy pomijam, bo nie korzystam z nich (i nikt nie będzie) w nocy gdy
> śpię ;-)

no chyba, ze jestes lunatykiem.. ;)

> Procesor C633/1.65V nie podkręcany.

hmmm... zmniejsz napiecie i sprawdz czy chodzi. do tego powiedzmy
coolermaster ep5i11a1, bez wiatraka i sam radiator powinien
wystarczyc... gdyby za bardzo sie skurwielec grzal, to wtedy warto kupic
jakies 120x120mm wiatrak, zwolnic chama i miec duzy przeplyw i cichy.
tak z boku...

> Obudowa zamknięta oczywiście.

polecalbym na poczatku miec otwarta, by testowac cieplote systemu. potem
zamknij, wytestuj, otworz by sprawdzic....

> Na procesorze mam cooler Spire (przeznaczony dla durona), który wydaje
> dość nieprzyjemny odgłos (wysokie tony). Nasmarowałem go WD-40 i
> oddzieliłem od radiatora podkładkami z gumki-myszki - niewiele pomogło.

spire 5e31b3? miedziana wkladka? tez to mam. celek 400, bez wentylka na
tym. musisz bestie rozkrecic i przeszlifowac wkladke miedziana i
wymieniac paste. po tym zabiegu masz calkiem dobry cooler :)

> Wentylator w zasilaczu posmarowałem WD-40 i odseparowałem od metalu
> podkładkami gumowymi - wyciszył się chyba o połowę, ale nadal hałasuje
> :-(. Słyszałem, że może pomóc założenie kratownicy 'drucianej' tylko jak
> to zrobić? Mam wyciąć tylną ściankę zasilacza czy co?

mozna. ale ja bym po prostu zwolnil, u mnie chodzi na < 5V (okolo 4.5V)
i ledwo rusza, zasialcz sie lekko grzeje...

> Dyski nie rezonują z obudową - są bardzo dobrze przykręcone, a obudowa
> jest aluminiowa. Po prostu świszczą talerze dysków.

jak to pewna ania mowi - masz problema...

> Słyszałem, że dobrym pomysłem jest wyłożenie obudowy od wewnątrz jakimś
> materiałem wygłuszającym np. matą korkową. Gdzie to można kupić?

podloz jakas poduszek pod obudowe :)

> Słyszałem, że można kupić zasilacze, w których prędkość wentylatora
> regulowana jest w zależności od temperatury. Gdzie i za ile można kupić
> coś takiego?

to sie nazywa obudowa/zasilacz enlight'a :)

> Widziałem też schematy układów do automatycznej regulacji obrotów
> wentylatora w zależności od temperatury. Czy można to stosować do
> wentylatora na procesorze? Kto i za ile wykonuje takie układy?

najlepiej na stale wlutuj diody , da to najlepszy efekt. albo calkowicie
wywal wentyaltaorek z coolera, bedziesz mial spokoj. procek od tego nie
umrze, moj celek 400 wytrzymuje tak cala noc cpustabtest :)

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|___________txt by: Tim - Fallout2 Dev. (Interplay)______________|