Re: Uciszanie komputera

Autor: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala (jojoro_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 09 Sep 2001 - 15:28:29 MET DST

W artykule <08092001.6C35E7E4_at_emilka.cznet.tychy.net.pl.invalid4now>, Witold Wilk napisał(a):

>Niejaki(a) Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala <jojoro_at_poczta.onet.pl> w grupie

>u mne sa dwa takie :) I sleep like a baby :>

>wyciep z grafiki cooler z wiatrakiem, tzw. oderwij jak bedie ciepla po
>pracy i zastap czyms wiekszym...
Tzn mam założyć sam radiator bez wentyla? Czy taki standardowy radiator
od celerona wystarczy?

>w inne wentyle wrzuc diody 1a/50v lub podobne, z kilka sztuk, az do
>uzyskania efektu. zawsze lutuj i zawsze dobrze izoluj. potem testuj

Jak wlutować te diody, bo nie mam pojęcia o elktronice.
Mamy dwa kabelki od wentylka:
------------
|wentylator|---------------GND
| |---------------12V
------------

Narysuj mi gdzie wpiąć te diody? Mają być na tym kabelku 12V jedna za
drugą umieszczone czy jak?

>z nimi moze byc problem... tylko je bedziesz slyszal, a nie polecam
>wlutowywac diod w obwody :P

Dysk IBM ma tryb cichy, więc kosztem spadku wydajności można go nieźle
wyciszyć, ale pozostałe to tragedia.

>hmmm... zmniejsz napiecie i sprawdz czy chodzi. do tego powiedzmy
>coolermaster ep5i11a1, bez wiatraka i sam radiator powinien
>wystarczyc... gdyby za bardzo sie skurwielec grzal, to wtedy warto kupic
>jakies 120x120mm wiatrak, zwolnic chama i miec duzy przeplyw i cichy.
>tak z boku...

A jaka temperatura celerona 633 jest bezpieczna? Do 45stC, czy jeszcze
więcej?
Aktualnie zmniejszyłem napięcie na 1.5V i założyłem najmniejszy
wentylator jaki znalazłem w domu (czyli ten standardowy) i temperatura
po półgodzinnym wygrzewaniu nie przekroczyła 38stC

>polecalbym na poczatku miec otwarta, by testowac cieplote systemu. potem
>zamknij, wytestuj, otworz by sprawdzic....

>spire 5e31b3? miedziana wkladka? tez to mam. celek 400, bez wentylka na
>tym. musisz bestie rozkrecic i przeszlifowac wkladke miedziana i
>wymieniac paste. po tym zabiegu masz calkiem dobry cooler :)

Niestety. Spire bez miedzianej wkładki.

>mozna. ale ja bym po prostu zwolnil, u mnie chodzi na < 5V (okolo 4.5V)
>i ledwo rusza, zasialcz sie lekko grzeje...
Hmm. U mnie zasilacz grzeje się cały czas. Nawet gdy wentylator chodzi
na maxx.

Pozdrawiam
        Jo Joro

--
  -=[  Slrn-pl?  Tak!                                    ]=-
  -=[  Chcesz pomóc w rozwijaniu projektu?  Zapraszamy!  ]=-