Re: Asus+SB 128 PCI - czy sa znane jakies klopoty?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 14:16:36 MET DST

Hi,

Slawomir Marczynski wrote:

> To nie jest blad BIOS.

To czytaj :)

The data corruption error, which some web sites and people have reported
with the 686b Southbridge, is caused by incorrect BIOS registry setting
to the Northbridge. These bios settings were made by motherboard manufacturers,
in an attempt to fix a conflict with the Sound Blaster Live Value cards.

To jest oficjalne stanowisko VIA, zaprezentowane na VIA Hardware.

> I za cholere skad mam wiedziec, czy w moim komputerze BIOS jest
> cacy czy be? Po to placi sie za komputer, aby dzialal w miare dobrze.

Pisze na stronie WWW.

Swoją drogą zgadzam się z Tobą: afera jest nieziemska i nie powinna
mieć miejsca. Ale wydaje się, że nikt za to nie odpowie, bo trudno
w ogóle wskazać winnego już teraz.

> Jezeli za podobne pieniadze moge kupic plyte z chipset'em bez
> "prezentu" w rodzaju "686b Data Corruption" - to jak myslisz, co
> zrobie?

Za to z innymi prezentami :))) Każdy chipset ma jakieś felery -- kwestia
tylko jak poważne, w jakich okolicznościach występują oraz -- najważniejsze
-- czy jakaś powszechnie krążąca łatka na BIOS tych felerów nagle nie
ujawni.

> Pieprzysz. "Lekkie przeklamania" to po prostu bledy. Bledny transfer
> pliku "exe" to Bog jeden wie co po uruchomieniu tego pliku.

Zdecydowanie -- przekłamanie jest przekłamanie, ale jest różnica
między przekłamaniem jednego bitu a wszystkich bajtów pliku.

I proszę bez takich wyrazów bezpośrednio o mnie.

> Dzwiek? Puszczam HRFT na Zoltrix NTG 6 - trzaski ktorych nie da sie

A na jakim chipie to jest?

> Ale facet/babka ktora robila projekt ukladu 686b powinna byc zwolniona
> z pracy - chcesz aby taki kretyn/ka (banda durniow?) projektowala dalsze
> buble - wciskane nam, klientom? Do tego nie trzeba nawet sadu - wystarczy
> dobre kierownictwo firmy - jezeli firma nie chce popelnic ekonomicznego
> harakiri - tylko ostatni kretyn, wiedzac co jest grane, kupi chipset VIA.

VIA na tym najbardziej ucierpi. Ale zrozum: producenci BIOSów zastosowali
do układu 686B ustawienia, które na 686A działały! A na 686B nie działały,
bo wcale nie musiały! Nie były po prostu udokumentowane, tylko ktoś
sprytny wpadł na to, że na 686A działa.

I tu jest błąd producentów płyt, że tak ochoczo zastosowali tę poprawkę
i na 686B bez testowania.

> Ja kupilem - ale nie wiedzialem. Mialem kredyt zaufania do inzynierow,
> ale wlasnie sezon ochronny na palantow skonczyl sie u mnie definitywnie.
> Nigdy nic z logo VIA. Toczka. No comment.

A z Intela też nie, rozumiem? Oni mieli gorsze błędy w końcu.

> Po drodze mnostwa sie naucze o architekturze, chipsetach itd.
> Mnostwa nieprzydatnych mi w gruncie rzeczy faktow. Po to tylko, aby

Zajdź do specjalisty, zapłać mu, zrobi to za Ciebie. Mogę być nawet ja.

> Podsumowujac - nie doczytales dokladnie informacji z viahardware.

To poczytaj co Ci skopiowałem wyżej.

> Problem manifestuje sie przy roznych kartach dzwiekowych, remedium
> istnieje tylko dla SB Live! Dla kart 5.1 wszystko jest po staremu.

Problem nie istnieje dla wielu kart nie produkowanych przez
Creative. Jest tam test odpowiedni. A instalacja VIA 4in1 często
usuwa problemy z przekłamaniami (choć nie zawsze niestety).

> Sam mam Zoltriksa NTG 6 - i objawy dokladnie pasujace do opisu.

A czy to nie jest jakiś klon SB?

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./