Re: Asus+SB 128 PCI - czy sa znane jakies klopoty?

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_s1.tuniv.szczecin.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 13:02:36 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote:
: Z wadliwym BIOSem -- mogą być takie same kłopoty. Bug jest w BIOSie
: płyty głównej, który źle inicjalizuje chipset. Najnowsze BIOSy
: _porządnych_ producentów (ASUS, MSI) rozwiązują problem całkowicie.

To nie jest blad BIOS.

Po prostu manipulujac BIOS mozna wylaczyc czesc "kory mozgowej"
chipsetow. Tak zlobotomizowany chipset nie pracuje wedlug zalozen,
ale powinien (?) nie niszczyc dyskow twardych, nie zawieszac systemu
itd. BIOS moze "uratowac" 686 za cene... jej (czesciowego) wylaczenia.

I za cholere skad mam wiedziec, czy w moim komputerze BIOS jest
cacy czy be? Po to placi sie za komputer, aby dzialal w miare dobrze.
Jezeli za podobne pieniadze moge kupic plyte z chipset'em bez
"prezentu" w rodzaju "686b Data Corruption" - to jak myslisz, co
zrobie?

: Ten błąd nie ma wpływu na całkowite niedziałanie karty dźwiękowej. Jedyne,
: co powoduje, to przekłamania danych przy kopiowaniu między dwoma kanałami
: IDE kontrolera 686B. Może też powodować lekkie trzeszczenie SB Live.

Pieprzysz. "Lekkie przeklamania" to po prostu bledy. Bledny transfer
pliku "exe" to Bog jeden wie co po uruchomieniu tego pliku.

Dzwiek? Puszczam HRFT na Zoltrix NTG 6 - trzaski ktorych nie da sie
sluchac. Nie da sie - to znaczy, ze kazdy kto nie jest zupelnie gluchy
(lub ma wlasnie do opchniecia 1000 plyt z chipsetem VIA) - odruchowo
siega do wylacznika glosnikow.

: Nikt -- trudno żeby działy BIOSów wszystkich firm produkujących płyty
: popełniły zbiorowe harakiri. Ktoś kiedyś wpadł na to, jak spowodować, by

Ale facet/babka ktora robila projekt ukladu 686b powinna byc zwolniona
z pracy - chcesz aby taki kretyn/ka (banda durniow?) projektowala dalsze
buble - wciskane nam, klientom? Do tego nie trzeba nawet sadu - wystarczy
dobre kierownictwo firmy - jezeli firma nie chce popelnic ekonomicznego
harakiri - tylko ostatni kretyn, wiedzac co jest grane, kupi chipset VIA.

Ja kupilem - ale nie wiedzialem. Mialem kredyt zaufania do inzynierow,
ale wlasnie sezon ochronny na palantow skonczyl sie u mnie definitywnie.
Nigdy nic z logo VIA. Toczka. No comment.

: SB Live grał normalnie na VIA, wszyscy poprawili BIOSy w ten sam sposób,
: a potem VIA ich musiało, za przeproszeniem, opierdalać, że spowodowali
: poważne problemy w działaniu ich układu. Niedawno VIA podobno dostarczyła

Toche inaczej - mam chipset VIA. Zgadnij czy BIOS w moim komputerze jest
(a) dobry? (b) zly? Nie potrfisz... ? Dodam, ze ja tez nie potrafie,
bede grzebal po I-necie, to moze cos znajde - w koncu problem jest
mniej wiecej 6 miesieczny, a czas wedrowki BIOS'ow do RP jest mi nieznany.

Po drodze mnostwa sie naucze o architekturze, chipsetach itd.
Mnostwa nieprzydatnych mi w gruncie rzeczy faktow. Po to tylko, aby
dowiedziec sie, czy mam problemy, czy nie - i to nie z jakimis trzaskami
- ale z rozwalaniem sie dyskow, padami systemu, mozliwoscia instalacji
Linuksa itd.

Moze znajde upgrade BIOS, moze oleje sprawe, moze kupie plyte glowna
- a nie plyte z gowna. Faktem jest, ze VIA rowna sie tzw. "problems".
A ja nie lubie owych "problems", ktore po polsku najlepiej przetlumaczyc
na "konflikty". Po prostu bezkonfliktowy jestem, ot co.

: już producentom płyt informacje jak ma być zaprogramowany układ, aby nie
: występowały ani problemy z dyskami, ani z Live. Tak dla pewności, żeby
: znów sami czegoś nie wymyślali.
: A najlepiej nie używać Live :)

Podsumowujac - nie doczytales dokladnie informacji z viahardware.

Problem manifestuje sie przy roznych kartach dzwiekowych, remedium
istnieje tylko dla SB Live! Dla kart 5.1 wszystko jest po staremu.

Sam mam Zoltriksa NTG 6 - i objawy dokladnie pasujace do opisu.
A 4in1 zainstalowalem w pierwszej kolejnosci. Czyli cos ci producenci
nie bardzo mi pomogli.

Stare dobre okreslenie "szajs" swietnie pasuje do VIA.
Jak ktos nie wierzy - niech sam sprobuje. Przekona sie sam. Ostrzegalem.

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin