Re: Canon BJC-2100 a Lexmark Z42

Autor: Piotr Piekarski (chemik333_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Wed 05 Sep 2001 - 21:49:13 MET DST

Użytkownik <mrwolf_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam do wyboru dwie drukarki: Canon BJC-2100 oraz Lexmark Z42.
>
> Wiem że Lexmark ma lepszą rozdzielczość wydruku (2400x1200 dpi)
> a powyższy model Canona tylko 720x360 dpi (tak stoi na stronie
> producenta). Z kolei Lexmark jest podobno o wiele droższy
> w eksploatacji, a w co drugim "sklepie" komputerowym słyszę,
> że nie sprzedają Lexmarków, ponieważ raz że są podobno
> awaryjne, dwa że nieekonomiczne. Powyższy Lexmark jest niedużo,
> bo o około 60 zł droższy od tegoż Canona.
>
> Pytania:
>
> 1) którą drukarkę wybrać? (załóżmy że będę drukował 50 stron
> [...]

Wiem ze do koloru Z-42 jest znakomita.
Napisales ze Canon ma 720*360... Jak na Lexmarku drukuje 300*300 (ciut
ponizej drugiego ograniczenia Canona) to jakosc druku jest taka sobie...
ciesze sie ze ja mam 1200... Tak na prawde dla mnie najwieksza roznica jest
dostrzegalna miedzy 300 a 600. Pozniej, miedzy 600 a 1200 prawie jej nie ma.

> 2) ile jest prawdy w opowieściach o awaryjności Lexmarków?

Cale zero... Psuja sie i zapychaja tak samo czesto jak wszystkie inne... a
biorac pod uwage ilosc nabojow z tuszami w Canonie (4 sztuki) i porownujac
ja do Lexmarka (2 sztuki) to prawdopodobienstwo zatkania sie naboju jest 2x
wieksze u Canona (tak to prosto obrazujac...)

> 3) czy to prawda że Canony (w domyśle: BJC-2100) są aż tak
> tanie w użytkowaniu? (doszły mnie słuchy że tusze do Canonów
> są tańsze, ale za to są w mniejszych pojemnikach niż te
> lexmarkowe)

Czarny Canona jest tanszy (ponoc do Canona okolo 45 zl, ale moge sie mylic,
natomiast Lexmark okolo 110 zl), ale nie wiem jaka ma pojemnosc w porownaniu
do Lexmarka... Za to do Canona trzeba kupic 3 * kolor za 45 zl (~ 135 zl) a
do Lexmarka kolor kosztuje 110... Pojemnosc u Canona trzech kolorowych
wieksza niz u Lexmarka o okolo 5 ml (6% roznicy)

> 4) jakie są koszty tzw. uzupełniaczy do Canona i Lexmarka?

Tego to nie iem, ale mysle ze jest podobnie...

--
Piotr Piekarski
chemik333_at_poczta.gazeta.pl