Re: Partycje

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 03 Sep 2001 - 22:40:12 MET DST

Hi,

Marchewka 58 wrote:

> ...pamiętam dzien kiedy kiedy poznałem siłe tiramisu( easy recovery), ze
> mozna odzyskac cos co zostało sformatowane... a wydawało mi się ze format
> niszczy wszystko- jednak to błędne rozumowanie. sam odzyskałem wszystkie
> dane z takiego sformatowanego dysku- jedyny problem że nadpisał on swoje

Zrozum: format to jedno, a fdisk to drugie. Format nic nie niszczy,
natomiast DOSowy FDISK ma to do siebie, że ZAPEŁNIA ZERAMI całą
partycję. Przynajmniej jeszcze niedawne wersje tak robiły.

Jeśli po zdjęciu partycji próbowałeś FDISKiem ją odtworzyć, to
będziesz miał kłopoty, bo nic już na dysku może nie być.
Gdybyś ją tylko sformatował, to by nie było problemu...

> więc to ze z dysku zdjeta partycja nie martwi mnie , dane są wciąż tam są .
> mój kłopot polega na tym ze , jak już pisałem tego dysku nie można " ugryźć"
> . jak załozyć partycje, nawet formatując dysk ? narzedzie fdisk nie sprawdza
> się w tym przypadku- słysząłem kiedys o "partition magic" czy jakoś tak ale

Chrzań partycje -- próbuj po prostu poprzez Tiramisu odzyskać dane
bez partycji. Co Ci tak na tych partycjach zależy?

> pojemność, cyce itp)ale niestety musiałem wyłączyc kompa i stoję w punkcie
> wyjścia...jak pisałem , format to żden ból- pliki sa wciąż na dysku (

Podłącz drugi dysk żeby na niego zgrać dane, odpal Tiramisu i czekaj.
Czasem trzeba wyczekać bardzo długo na odzyskanie danych, ale czasem się
opłaca -- jeśli tylko Tiramisu będzie w stanie rozpoznać system plików.

I jedna uwaga: pisz poprawnie -- _POD_ cytatem.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./