Re: Partycje

Autor: trsr (trsr_at_ch.spam.onet.pl.wytnij.spam)
Data: Tue 04 Sep 2001 - 10:46:44 MET DST

> Zrozum: format to jedno, a fdisk to drugie. Format nic nie niszczy,
> natomiast DOSowy FDISK ma to do siebie, że ZAPEŁNIA ZERAMI całą
> partycję. Przynajmniej jeszcze niedawne wersje tak robiły.

nie cala tylko pierwsze sektory partycji (boot record i co 3fh sektor - wiec
zamaze czesc FAT (odzyskac mozna z drugiej kopii) i najczesciej leci tez
glowny katalog... gdyby fdisk zamazywal wszystko, to tworzenie partycji
trwalo 2x dluzej niz jej formatowanie (bo podczas formatowania skanowane sa
wszystkie sektory) - wiem - bo nie raz "recznie" odzyskiwalem dane po takich
przejsciach ;))

Pozdrawiam