Re: jak falshowac TNT2-M64 od Optimusa

Autor: Remo (remikton_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 27 Jul 2001 - 12:45:28 MET DST

> Wstawianie kości nieprogramowalnej przez producenta jest żadkością
???????????? przy kartach no name wystepuje to nagminnie a jak jest juz
podstawka to prawie (powtarzam prawie) zawsze jest to eprom nieprogramowalny

> niewłaściwe rozpoznanie ID chipsetu. Jest to standardowe zachowanie
> programów flashujących w zetknięciu z kością TNT2 M64 lub TNT2 PRO. Temat
> ogólnie jest znany... kwestia programu fleshującego który zna TNT2 ale
nie
> M64 i PRO........ Mozna sprawdzić uruchamiając program z odpowiednim
> parametrem. Wtedy dostajemy listing znanych chipsetów i ich numery ID - na
> 90% nie będzie w wykazie kości M64 lub będzie posiadała oinny
identyfikator
a przepraszam czy program flash programuje chip czy flash?????
..
  na co?? na EPROM???
tak na eprom bo to jest najprostsze rozwiazanie (jak sie ma programator) i
zawsze mozesz zmienic jego zawartosc

 poziomu programu flashującego polecam wstawić tam EEPROM lub Flash (ale
> kostkę obsługiwaną przez w/w programy).
 moze sie myle ale nie spotkalem sie z flashem odpowiadajacym ( ilosc nog)
epromowi (chyba ze tam jest cos innego i wystarczy zczytac napis)

 . Natomiast o
> do Leadteka... hm ... niby dlaczego akurat ten bios ?? Co takiego
> wyróżniającego w nim jest??
przetestowale wiele biosow i wiele kart i biosy leadteka , asusa i elzy sa
najlepsze ( przy M64 leadtek )

> Świetny pomysł... tylko jak zabootować maszynę z kartą graficzną bez biosu
> ?? bo jak wywnioskowałem z wypowiedzi proponujesz wstawienie "czystej"
> kości. Przypuszczam że nawet przy włożeniu drugiej karty i uruchomieniu
> maszyny, karta bez biosu nie będzie widoczna w systemie (akurat tego nie
> sprawdzałem... więc nie zarzekam się) Owszem można zrobić manewr o którym
> pisałem wyżej i nie zamierzam się teraz rozpisywać, ze względu na ryzyko
> .... nie polecam podmiany kości na działającym sprzęcie...
wykorzystujac karte pci zprogramujesz bios (troszke trzeba sie pomeczyc
:))))) ) a jak nie to .....programator albo na "goraco":)))