Re: jak falshowac TNT2-M64 od Optimusa

Autor: Rafi (pol077_at_priv.onet.pl)
Data: Fri 27 Jul 2001 - 12:11:45 MET DST

> masz poprostu kostke eprom nie programowalna tzn jest to uklad raz
> zaprogramowany(przez producenta )

Wstawianie kości nieprogramowalnej przez producenta jest żadkością i nie o
to tutaj chodzi, natomiast to co Piotr opisał, to najprawdopodobniej
niewłaściwe rozpoznanie ID chipsetu. Jest to standardowe zachowanie
programów flashujących w zetknięciu z kością TNT2 M64 lub TNT2 PRO. Temat
ogólnie jest znany... kwestia programu fleshującego który zna TNT2 ale nie
M64 i PRO........ Mozna sprawdzić uruchamiając program z odpowiednim
parametrem. Wtedy dostajemy listing znanych chipsetów i ich numery ID - na
90% nie będzie w wykazie kości M64 lub będzie posiadała oinny identyfikator.

> musisz ja wymienic (przewaznie jest w podstawce) na np .eprom 27c512 a

^^^^^^^

na co?? na EPROM???

zastosowanie EPROMu powoduje że zaprogramować można go tylko w zewnętrznym
programatorze. Jeżeli juz faktycznie w podstawce jest nieprogramowalna
kostka, to aby nie pozbawić możliwości programowania w przyszłości BIOSu z
poziomu programu flashującego polecam wstawić tam EEPROM lub Flash (ale
kostkę obsługiwaną przez w/w programy). Kości takie są bezproblemowo
osiągalne w większości sklepów elektronicznych, chociaż uważam że naprawde
problem nie tkwi w niewłaściwej kości...

le
> wczesniej musisz ja zaprogramowac na programatorze (wez bios od ladteka
> winfast s325 )

tu się akurat z Tobą zgodzę - nowa kośc raczej będzie wymagała
zaprogramowania wcześniej na zewnętrznym programatorze, no chyba ze ktoś
lubi wyjmować kości na żywo przy załączonym sprzęcie ... brrr. Natomiast o
do Leadteka... hm ... niby dlaczego akurat ten bios ?? Co takiego
wyróżniającego w nim jest??

> mozesz takze wstawic nowa kostke (na plytce jest przedluzenie o dwie nozki
> wiecej ) flash i wtedy mozesz flashowac pecetem ( kosc np 28f2000)

Świetny pomysł... tylko jak zabootować maszynę z kartą graficzną bez biosu
?? bo jak wywnioskowałem z wypowiedzi proponujesz wstawienie "czystej"
kości. Przypuszczam że nawet przy włożeniu drugiej karty i uruchomieniu
maszyny, karta bez biosu nie będzie widoczna w systemie (akurat tego nie
sprawdzałem... więc nie zarzekam się) Owszem można zrobić manewr o którym
pisałem wyżej i nie zamierzam się teraz rozpisywać, ze względu na ryzyko
.... nie polecam podmiany kości na działającym sprzęcie...

Pozdrawiam

Raf
pol077_at_friko.onet.pl