Re: jak falshowac TNT2-M64 od Optimusa

Autor: raf (pol077_at_priv.onet.pl)
Data: Fri 27 Jul 2001 - 16:40:21 MET DST

> ???????????? przy kartach no name wystepuje to nagminnie a jak jest juz
> podstawka to prawie (powtarzam prawie) zawsze jest to eprom
nieprogramowalny

  Nie zamierzam się Remo z Tobą kłócić ... zauważyłem że conajmniej połowa
postów na grupach to wzajemne ataki na siebie i nie chciałbym żeby to była
kontynuacja tej smutnej tradycji ...... Powiem tylko jedno - w wypadku Rivy
nie spotkałem jeszcze biosu na zwykłym EPROMie. Z pewnością takie istnieją i
wnioskuje to chociażby z faktu, że widziałem ostatnio kontroler CMD
(UDMA100) z Epromem, a żeby było śmieszniej ten sam kontroler w pudełku
Zoltrixa miał już EEPROM. Ale nie możemy przesądzać że tak jest w tym
wypadku. Jeżeli nie, to po cholere sobie utrudniac życie, skoro bios można
nadpisać programowo.

> a przepraszam czy program flash programuje chip czy flash?????

  Program napisuje bios zawarty w EEPROMie czy też flashu. Chipset na karcie
być może posiada wewnątrz jakąś ilość pamięci programowanej (flash?), ale co
najwyżej są tam zapisane parametry starowe kości i ewentualnie vendor oraz
typ kości. Programy do zapisu biosu sprawdzają zarówno typ chipsetu jak i
typ kości przechowującej bios (eeprom, flash), dalej upieram się że to
problem z nierozpoznanym chipsetem karty (sądząc po tym co napisał Piotr).

> na co?? na EPROM???
> tak na eprom bo to jest najprostsze rozwiazanie (jak sie ma programator) i
> zawsze mozesz zmienic jego zawartosc

Większość w miarę przyzwoitych programatorów pozwala na zapis w EEPROMie.
Jest to niewiele droższe, a umożliwia potem dalsze upgrade'y biosu.

> przetestowale wiele biosow i wiele kart i biosy leadteka , asusa i elzy sa
> najlepsze ( przy M64 leadtek )

  nadal nie odpowiedziałeś na pytanie .... czym ta "lepszość" sie objawia??
I pod jakim względem referencyjne biosy nvidii są gorsze?

> wykorzystujac karte pci zprogramujesz bios (troszke trzeba sie pomeczyc
> :))))) )

  Nie jestem przekonany czy karta bez BIOSu będzie prawidłowo widziana w
systemie. Czy system nie pobiera z biosu karty informacji na temat
przydzielanych zasobów, ..... nie mówię że nie będzie działać.. poprostu
trzeba by to sprawdzić .... może ktoś to sprawdzał ... ja bynajmniej na
swojej nie będę wyjmował kości żeby to sprawdzić ;)

> albo na "goraco":)))

  No to jest właśnie ryzykowny manewr. Kiedyś ratowałem tak bios na płycie
głównej ... dodam że z powodzeniem, ale karta graf. to co innego... sam
wiesz - jest wsadzona w slot, niewygodny dostęp do podstawki no i
mechanicznie już nie tak stabilny montaż. W każdym razie sam bym się bał -
jednak polecam programator zewnętrzny i EEPROM....

Pozdrawiam

Raf