Re: jeszcze raz AMD VS INTEL !?

Autor: Marcin Milczanowski (marm_at_polbox.com)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 14:07:45 MET DST

Witam!

Gelo wrote:
> ciach
> zgadzam się, przy monatarzu trzeba zachwac ostorzność, pozatym raz poradnie
> zalozony radiator niepowinem byc zdejmowany. Wiekszośc uszkodzen powstaje
> przez niedoswadczonych amatorow podkrecania...
>
> i brak zabezpieczenia termicznego.
> nierozumiem zabardzo mozesz jasniej ?

Jesli zastosuje sie za slaby cooler (lub nie bedzie on przylegal
prawidlowo) to rdzen procesora rozgrzewa sie b.szybko. Jesli osiagnie
odpowiednio wysoka temperature to sie po prostu spali (tzn nie pali sie
ogniem, ale sie niszczy). Plyty glowne maja opcje wylaczania procesora
po osiagnieciu zadanej temperatury ale nie zawsze to pomoze.Jesli
temperatura wylaczenia jest zbyt blisko temperatury spalenia sie rdzenia
to plyta moze nie zdazyc.
Intele natomiast po przekroczeniu pewnej temperatury same sie wylaczaja.
Typowym objawem jest totalny zwis sytemu. Ta wiec procesor sam sie
pilnuje.

Tak wiec w niedoswiadczonych rekach Intel ma wieksze szanse na
"przezycie".

> Osobiście mniemam nic do intela nie jestem pracownikem AMD, jestem
> urzytkownikem ktory kupuje taki sprzet komputerowy ktorego zakup jest
> najbardziej opłacalny ( cena/ wydajnaść/stabilność) Zapene zachecał bym do
> urzywania procesorw Intela gdyby sytuacja wygladala nastepujaco cena np
> Celerona 800 byla nizsza niz Durona 700, i mimo mniejszej wydajnosci ukadu
> celeron wybrał bym go. Niestey intel jest zbyt pazerny na kase dlatego wole
> AMD.

Ja nie staralem sie pokazac wyzszosci jednej firmy nad druga bo nie o to
tu chodzi.Staralem sie pokazac ze zarowno jedne procesory jak i drugie
maja swoja grupe uzytkownikow ze swiadomego wyboru.

Marcin

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl