Re: jeszcze raz AMD VS INTEL !?

Autor: Gelo (gelob_at_poczta.fm)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 13:09:18 MET DST

ciach

> Nie zwalam winy na AMD! Napisalem platforma AMD.Poczytaj dobrze cytat
> ktory napisales.Ale coz komos po procesorze bez plyty glownej? Traktuje
> to jako calosc w sensie oceny.A problemy byly nawet z ABIT'em KT7A.
> Obecne biosy niweluja wiele problemow, ale z pol roku temu walczylem z
> ta plyta, SBLive 5.1 i DVD. Komputer chodzil ok 2 minut i zwis. Serwis
> sporej hurtowni nic nie poradzil.
> W sieci sa cale poematy na temat tej plyty.
> Wzialem DFI i bylo po problemie.

Ale wina nie była po stronie AMD. Pisząc platforma AMD sugerujesz ze to wina
porcesora, tak własnie to odebrałem. Wina była po stronie producenta płyty
głownej ( widocznie ABIT ni nie taka super frima...) Sam procesor jest jak
najbardziej porawna konstrukcją, a co do nieudanych płyt głonych i chipsetu
VIA to niebede wpominał o wpadkach intela - jemu zdarazły sie rownierz
wymiany plyt głownych w zwiazku z wadliwymi chipsetami... Pozatym jesli
człowiek sie pyta co ma w tej chwili wybrac AMD czy intel to problemy juz
niewystepuja wiec poco pisac takie rzeczy...

> Do procesorow AMD mam tylko dwa zarzuty: slaby mechanicznie rdzen
zgadzam się, przy monatarzu trzeba zachwac ostorzność, pozatym raz poradnie
zalozony radiator niepowinem byc zdejmowany. Wiekszośc uszkodzen powstaje
przez niedoswadczonych amatorow podkrecania...

i brak zabezpieczenia termicznego.
nierozumiem zabardzo mozesz jasniej ?

> Jak pisalem Ci wczesniej plyte i procesor biore jako calosc(jedno bez
> drugiego nie ma sensu).Jak na razie VIA nie zrobila chipsetu bez bledow
> pod proce AMD. A plyty na chipsetach AMD najczescie i tak maja mostek
> poludniowy VIA686A ktory tez ma bug'i.

niema zeczy idealnych, urzywam solteca KAV i niemam zadnych problemow z
sprzetem.

> Troche uogolniasz. Cena jest scisle powiazana z wydajnoscia. Za
> odpowiednia cene masz odpowiednia wydajnosc. Oczywiscie AMD odstawilo
> Intela w tej kwestii na spora odleglosc.

Osobiście mniemam nic do intela nie jestem pracownikem AMD, jestem
urzytkownikem ktory kupuje taki sprzet komputerowy ktorego zakup jest
najbardziej opłacalny ( cena/ wydajnaść/stabilność) Zapene zachecał bym do
urzywania procesorw Intela gdyby sytuacja wygladala nastepujaco cena np
Celerona 800 byla nizsza niz Durona 700, i mimo mniejszej wydajnosci ukadu
celeron wybrał bym go. Niestey intel jest zbyt pazerny na kase dlatego wole
AMD.