Re: jeszcze raz AMD VS INTEL !?

Autor: Marcin Milczanowski (marm_at_polbox.com)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 12:38:59 MET DST

Witam ponownie!

Gelo wrote:
> ciach

> Przepraszam mozesz mi wskazać te problemy poniewarz ja jakoś ich niemam.
> Może jak ktoś kupi jakąś dziadowską płyte głowna to ma problemy ale
> niezwalaj winy na AMD.

Nie zwalam winy na AMD! Napisalem platforma AMD.Poczytaj dobrze cytat
ktory napisales.Ale coz komos po procesorze bez plyty glownej? Traktuje
to jako calosc w sensie oceny.A problemy byly nawet z ABIT'em KT7A.
Obecne biosy niweluja wiele problemow, ale z pol roku temu walczylem z
ta plyta, SBLive 5.1 i DVD. Komputer chodzil ok 2 minut i zwis. Serwis
sporej hurtowni nic nie poradzil.
W sieci sa cale poematy na temat tej plyty.
Wzialem DFI i bylo po problemie.

Do procesorow AMD mam tylko dwa zarzuty: slaby mechanicznie rdzen i brak
zabezpieczenia termicznego.Popytaj w duzych hurtowniach ile maja zwrotow
w powodu mechanicznego lub termicznego uszkodzenia procesorow.Oczywiscie
najczesciej jest to wina goscia ktory nieumiejetnie zaklada cooler.

> Kiedys mialem celerona i do tego plyte PC chips wtedy
> dopiero mialem problemy ze sprzetem i kompatybilnoscia. Ale to byla wina
> plyty nie porcka.

Jak pisalem Ci wczesniej plyte i procesor biore jako calosc(jedno bez
drugiego nie ma sensu).Jak na razie VIA nie zrobila chipsetu bez bledow
pod proce AMD. A plyty na chipsetach AMD najczescie i tak maja mostek
poludniowy VIA686A ktory tez ma bug'i.
Poza tym plyty na chipsecie AMD sa drozsze i przewaga ceny platformy AMD
wtedy zanika.

>Więc sądziac po tym co muwisz wnioskuje ze słabo znasz sie
>na komputerach , a przynajmniej na stronie sprzętowej.

Skoro tak mowisz to pewnie wiesz lepiej jak znam sie na sprzecie
komputerowym, z iloma komputerami,ludzmi (uzytkownikami komputerow) i
ich problemami spotykam sie na codzien.

> Intel ma coraz wiecej niezaprzeczalnych minusow w stosunku do plusow, ( np
> cena, ciagle zmiany standardu plyty gł., srednia wydajność,) intel jedzie
> jedynie ostatnio na marce.

Troche uogolniasz. Cena jest scisle powiazana z wydajnoscia. Za
odpowiednia cene masz odpowiednia wydajnosc. Oczywiscie AMD odstawilo
Intela w tej kwestii na spora odleglosc.

> ps nieznam firmy ADM... wiec sie niebede wypowiadał.

Czepiasz sie! Zwykla literowka.

Marcin

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl