Re: zwisy kompa

Autor: pawel (untiled_at_poczta.fm)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 13:24:28 MET DST

Mon, 23 Jul 2001 19:40:35 +0000 (UTC), Dariusz Marcinkiewicz
<dmarcink_at_elektron.elka.pw.edu.pl> napisal:
>ECS K7VZA
>DURON 750
>128MB DIMM ram
>GEFORCE 2MX
przetestowalem
D 700 plyta ver.1,0 i 3,0 , d750 ver.1,0
grafiki TNT2pro i GF256
oraz athlon 1,1 plyta ver.3,0 i mx2 400
Pamieci wilka na max. ustawieniach 133, cas 2 turbo i co tam jeszcze
mozna.

Po odczekaniu na opinie jakie te ecsy sa do dupy, proponuje Ci
nastepujace ustawienia w biosie - wylaczyc PnP OS instaled, ma byc na
NO czy tam disabled, zarezerwowac IRQ dla vga i usb nastepnie
przypisac grafice 9 przewanie, reszta moze byc na auto.
Dla karty graficznej ustawic aperture size na 64, jak bedzie dalej
wieszac to zmniejszyc tez na AGPx2.
Sieciowke wlozyc do slotu nr2 liczac od dolu.

>bbezproblemowo istaluje sie VIA 4 -in- 1(uzywam tych ktore dostalem z plyta
>glowna nie istalowalem najnowyszych),
daj najnowsze jakie dostepne,
>detonatory,
przetestowane z 12.41
>directx 8.0.
tak , rowniez z 8a
>Na pewno przyczyna zwisow nie jest przegrzewanie sie czegokolwiek(sprawdzalem
>proc chodzi zawsze na ok 40C)
tez tak mysle, u mnie tez sie nie grzaly, ale jak koledzy sugeruja, ze
przy podkrecaniu sie tak dzieje, wiec moze masz tam nie to co trzeba
-sprawdz roznie to bywa ze sklepikami :-(( bo jak slysze, ze kaza
klientowi zeby sobie sam pogrzebal w kompie ktory u nich kupil to juz
mam o nich opinie wyrobiona niestety.
>Zjawisko to jest szczegolnie czeste przy grach ktore isntensywnie
>wykorzystuja karte graficzna (Q3 itp.)
przy mx2 400 mialem problem z wychodzeniem z NFS5 zostawal black
screen, pomoglo ustawienie agpx2 i aperture size 64,
przy GF256 i TNT2 pro chodzi na max. ustawieniach bez zarzutu.
Przed podaniem detonatorow zawsze byly na dzien dobry instalowane
stery ver. 6.49 dopiero potem detonatory 12,41.
Jak juz pisalem mam dobra opinie o tych plytach bo sa stabilne i
bezproblemowe, ale do podkrecania sie nie nadaja.
Jezeli Twoj problem wynika z dzielenia IRQ sieciowki z czyms tam to na
kazdej plycie by tak sie dzialo. I jeszcze jedno nie mam zamiaru z
nikim walczyc i udowadniac, ze to sa dobre plyty, maja dobry stosunek
wydajnosci do ceny, przypadkiem ja nie mialem z nimi problemu.

--
pawel