zwisy kompa

Autor: Dariusz Marcinkiewicz (dmarcink_at_elektron.elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 23 Jul 2001 - 21:40:35 MET DST

        Ostatnio zostalem uszczesliwiony nastepujaca konfiguracja:

ECS K7VZA
DURON 750
128MB DIMM ram
GEFORCE 2MX

wszystko bybloby pieknie tylko, ze jak na moj gust to komp troche zbyt czesto
sie zawiesza objawia sie to tym, ze komputer zamiera, nie dziala mysz, itp.
jedym sposobem odzyskania kontroli nad nim jest twardy reset.
Wydaje mi sie ze jesli chodzi o drivery to wszystko jest spoko,
bbezproblemowo istaluje sie VIA 4 -in- 1(uzywam tych ktore dostalem z plyta
glowna nie istalowalem najnowyszych), detonatory, directx 8.0.
Na pewno przyczyna zwisow nie jest przegrzewanie sie czegokolwiek(sprawdzalem
proc chodzi zawsze na ok 40C)
Zjawisko to jest szczegolnie czeste przy grach ktore isntensywnie
wykorzystuja karte graficzna (Q3 itp.) chociaz pare mialo miejsce przy
korzystaniu np. z supermemo lub wrecz zaraz po odpaleniu windowsow
gdy jeszcze nic nie zdazylem zrobic.
W serwisie poradzili mi pobawic sie ustaiwniami szybkosci pamieci w BIOSie
ale to ciagle nic nie pomaga.

Czy przyczyna moze byc fakt, ze karta grficzna i sieciowa maja
przypisane to samo przerwanie? Jezeli tak to jak mozna to zmienic
probowalem ale nie mam pojecia jak(karta sieciowa jest na PCI).

Czy ktos moze mial juz podobne problemy i udalo mu sie je rozwiazac, byblbym
wdzieczy za kazda informacje.

Pozdrawiam,

DM