Re: PCCHIPS M537+ (kość BIOS)

Autor: Piotr Wilczek (wilczek_at_radio.com.pl)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 10:19:12 MET DST

 Płyta taka trafiła do mnie po kimś, kto ją już
> nie
>
> na ogol firma i model flasha nie jest, az tak wazna (nie musi sie idealnie
> zgadzac);
> za to bardzo wazne jest to aby ten flash mial taka sama pojemnosc
> (stare plyty - na ogol 1Mbit = 128kB)
> (na ogol wiekszosc flashy pracuje na takich samych napieciach);

Wazne są 2 cechy:
- pojemnosc (starsze plyty 1Mbit)
- napiecie programowania 5V lub 12V
Generalnie stosowane są te 5V. W starszych plytach jest mozliwe
przestawienie jumperem 5V/12V, można zastosowac wtedy tez 12V flashe.
Co do ich oznaczen, to flash 12V będzie 28C(F)010 (1Mbit), 28C(F)020
(2Mbity), a flash 5V bedzie 29C(F)010, 29C(F)020. Oznaczenia dla AMD, Atmel,
które najlatwiej kupic.

Samo zaprogramowanie (na przykład w programatorze, jeżeli plyta nie potrafi)
nie wystarczy. Bios zapisuje do tego flasha ESCD (chyba dane podzespolow
wykryte mechanizmem PnP), wiec jak flash jest nieodpowiedni, to pojawia sie
komunikat "Can't write ESCD".

Piotr.