Re: PCCHIPS M537+ (kość BIOS)

Autor: Qba (qba_at_qba.w.pl)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 08:53:48 MET DST

> Witam, jeśli ktoś ma płytę PC CHIPS M537+ (VXPRO+), to byłby tak miły i mi
> powiedział jakiej firmy i jaki typ kości EEPROM znajduje się na tej płycie
> (pod naklejką są napisy). Płyta taka trafiła do mnie po kimś, kto ją już
> "naprawiał", ale jest tam jakiś EPROM Atmela, wersja OTP, więc kupa, nic
nie
> zrobię.

witam,

na ogol firma i model flasha nie jest, az tak wazna (nie musi sie idealnie
zgadzac);
za to bardzo wazne jest to aby ten flash mial taka sama pojemnosc
 (stare plyty - na ogol 1Mbit = 128kB)
(na ogol wiekszosc flashy pracuje na takich samych napieciach);

ja sam na swojej plycie (VIA VX cos tam) mialem flasha z firmy STS
 (jaki model - juz zapomnialem), no i pewnego razu zjaralem go :(
jak ? nie pytaj....
poszedlem wiec do pierwszego lepszego sklepu i...
czekalem chyba z miesiac na jakiegokolwiek flasha...
mialem do wyboru 2: AMD cos_tam i Atmel C010 (chyba :), oba po kolo 30 zl,-
kupielm AMD'ka (kierowalem sie nie wiem czym...)
nagralem go, wlozylem i wszystko dzialalo, ale pojawial sie blad
(jak juz bios oddawal sterowanie systemowi z dysku) ze nie moze zmienic
bajta ESCD;
poszedlem wiec jeszcze raz do tego sklepu i zamienilem AMD'ka na Atmela i...
wszystko dzialalo idealnie bez zadnych error'ow :)

pozdrawiam,

qba