Re: Agfa e25 kontra Plustek U12B ??????

Autor: Piotr Laskowski (piotrdrwal_at_wp.pl)
Data: Mon 02 Jul 2001 - 09:29:14 MET DST

Użytkownik mi$iek <misiekpm_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ho6aq$592$1_at_news.internetia.pl...
> Witam
>
> Mam dylemat jaki skaner wybrac Agfe e25 czy Plusteka U12B, czy ktos ma z
> nimi jakies doswiadczenia i moze sie nimi podzielic ? Wiem ze Plustek
> potrafi zeskanowac obiekty 3D czy Agfa tez to potrafi ? Agfa ma chyba 12
> miesiecy gwarancji a Plustek 24, czy tak rzeczywisice jest ? Glownie
> potrzebuje skaner do rozpoznawania tekstu, ale kolorowe obrazki tez
> czasami potrzebuje poskanowac. Poradzcie cos, z gory dzieki za pomoc.

Ja mam aktualnie Agfe e25. Jesli chodzi o odwzorowanie kolorow to
rzeczywiscie jest swietny. Mialem okazje tez skanowac na Plusteku (co prawda
wersji LPT, ale chyba bebechy te same). Plustek nie oddaje tak dokladnie
roznic tonalnych - nie jest to jakas kolosalna roznica w stosunku do Agfy
ale cos tam jest.
Natomiast Plustek ma zdecydowanie lepsze oprogramowanie OCR. FineReader
nawet w wersji Sprint jest rewelacyjny, tym bardziej, ze nie mam problemow z
jezykiem polskim.
Jezeli glownie bedziesz czytal teksty przy pomocy skanera to Plustek ze
wzgledu na oprogramowanie bedzie lepszym rozwiazaniem.

Pozdrawiam
Piotr

Ps. A najlepsze byloby zakupienie FineReadera w pelnej wersji - wersja
Sprint jest troche klopotliwa przy wiekszej ilosci tekstu. Tylko wtedy to
bym jednak polecal Agfe.