Re: jak wywalic partycje linuxa?

Autor: vertex (vertex_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 08 May 2001 - 11:11:58 MET DST

> nadal nie widze...mozesz mi go wskazac ?? co za roznica czy uzyje fdiska
> windosowego czy linuxowego czy cfdiska czy innego narzedzia ???

fdisk windowsowy (czy raczej dos-owy) nie rozumie wiecej niz jednej partycji
primary.Co gorsza on widzi polaczenie ext2+swap w jakis dziwny, pokrecony sposob.
Jezeli zalozysz linux-owa partycje primary i swap (w najprostszym przypadku) to juz
jest po groszkach.
Otrzymujesz gustowne komunikaty typu : "partycja rozszerzona nie zawiera dyskow
logicznych" a pzy probie usuniecia takiej "part. rozsz. nie moze yc usunieta bo
zawiera dyski logiczne".

> Widocznie moj fdisk ktorego trzymam wraz z windowsem tylko dla 3 symulatorow
> jest inny. Moze ty sprobuj usunac partycje fdiskiem windosowych i zauawysz ze
> nie ma zadnej roznicy czy zrobi to z poziomu windowsa czy linuxa.

Probowalem ja, probowalo tysiace innych. Proponuje Ci napisac artykul "jak to
zrobic z fdiskiem z windows" skoro Tobie sie udalo.

> P.s. Nie musisz mi tlumaczyc co potrafi fdisk linuxowy, z systemem tym obcuje
> na codzien, zarowno w pracy jak i w domu.

przeciez nie tlumaczylem.:)

pozdrawiam
Jancio