Re: RAID 0

Autor: ktos (ktos_at_spam.org)
Data: Thu 03 May 2001 - 13:36:25 MET DST

Użytkownik Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3AF07336.5871505_at_iname.com...
> Hi,

> Co przez to rozumiesz? W przypadku IDE różnica między obsługą jednego
> i dwóch kontrolerów jest minimalna (jeśli oba kanały pracują w tym
> samym trybie, opóźnienia są tak znikome, że nie będzie IMHO widać
> różnic w zależności od liczby użytych kanałów).

Wydaje mi sie ze uruchomienie 2 kanalu jest wskazane . Dzieki temu zanim
nastapi kolejny cykl odwolania do DMA , system moze wykorzystac 2 kanal do
odwolania do dysku - przy RAID 0 takie sytuacje powinny wystepowac co 2
odwolanie i chyba powinno to wplynac na wydajnosc w dostepie do dyskow .
Poza tym kontrolery IDE RAID montowane na plytach glownych sa tak naprawde
kontrolerami programowymi - czyli procesor sam oblicza RAID co wiaze sie z
oponieniami , ktore przy wlaczonym 2 kanale mozna 'wykorzystac' .

Ktosik