Re: Odczyt danych z portu COM

Autor: Robson (rpbyc__at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 12:43:50 MET

Dnia Fri, 16 Mar 2001 11:36:40 +0100, "D.K."
<DariuszKleina_at_poczta.onet.pl> napisał/a:

>Cze
>
>Mam aplikacje w Clipperze pracujaca na 386 ze wstawkami w C i Assemblerze.
>Jej zadaniem jest odczytywanie (i zapis do bazy) wartosci z wagi
>elektronicznej. Komputer chodzi 24h na dobe, natomiast waga jest wylanczana
>(np. po to aby ja wyczyscic). Problem polega na tym, ze po wlaczeniu wagi
>komputer traci komunikacje z nia na kilka(nascie) minut. Probowalem roznych
>sztuczek. Wlacznie z ponowna reinicjacja portu. Niestety nic nie pomaga.
>Prawdopodobnie sytuacja bedzie taka, ze po wlaczeniu na porcie COM pojawiaja
> [...]

Cześć!
Ja bym najpierw spróbował wyjąć wtyczkę od RS na czas załączania
zasilania wagi, poczekał jakieś kilkanaście sekund (do ustalenia się
napięć na wyjściu wagi) i podłączył z powrotem. Jeżeli to pomoże, to
masz problem z głowy: skombinować wyłącznik, którym będziesz odłączał
na chwilę wagę od portu. Jest to chamskie rozwiązanie, ale nie wiem,
czy sprawa głupienia portu RS w kompie nie jest do rozwiązania tylko
metodą hardware'ową (reset odpowiedniego scalaka) - więc programowo
wtedy się nic nie da zrobić :-(
Pozdrowienia,
Robson