Re: sprzedałem płytę i problem !

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 12:53:11 MET

On Fri, 16 Mar 2001, Jackobi wrote:

>+ Użytkownik "GS" <sgreg_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...uwaga: to był *inny* GS :)...]
[...]
>+ > że płyta ma uszkodzone lpt i wszystkie comy. u mnie wszystko było ok. -

 A może jest dalej ok ? ;) (czytaj dalej)

>+ Od razu zacznij od tego, czy ten ktos podczas montazu uzywal opaski
>+ uziemiajacej na reke oraz czy komputer byl uziemiony (nie zerowany !).

 Ok. Dla porządku trzeba zaznaczyć że żeby padły *wszystkie* porty
naraz to trzeba koniecznie je powłączać. Ktoś się postarał - albo...

[...]
>+ gniazdka z uziemieniem (powtarzam uziemieniem, nie zerowaniem ochronnym), to
>+ mozesz powiedziec, ze przepadaja mu wszelkie prawa.

 Niby na jakiej podstawie ??
 Chciałbym zauważyć, że:
1. zerowanie ochronne jest dopuszczone do użycia przepisami
2. nie wolno używać jednocześnie zerowania i uziemienia w tym
 samym pomieszczeniu, wykład dlaczego obowiązuje przy zaliczaniu
 uprawnień energetycznych[2] :)

>+ Niektore firmy wlasnie tak ciekawie ukladaja tresc gwarancji,

 Czyli ich sprzętu *nie wolno* włączać w przeciętnym biurowcu[1]
ani wieżowcu ? Bo w jednych i drugich zazwyczaj używa się zerowania
- więc *nie wolno* jednocześnie "wystawić na bolce" (w innym
gniazdku) zerowania.
 Czy to przypadkiem nie jest bezprawne ?
 Albo (z mocy prawa) nie oznacza "uziemienie bądź zerowanie" ?

>+ I jeszscze jedno - moze w ustawieniach BIOSu ten ktos po prostu wylaczyl
>+ porty...

 A teraz mój pomysł: GS, czy ty posłałeś gościowi kabelki którymi
łączy się płytę z gniazdkami ?
 Bo jeśli nie - to infomuję że w swoim życiu ze 3 typy takich
kabelków widziałem, niekompatybilnych ze sobą (czyli jeśli
wetkniesz gniazdo COM [na obudowie lub śledziu] za pomocą
przewodu "nie z tego komputera" to NIE BĘDZIE działaĆ !).
 Jeśli to są kabelki "razem ze śledziem" to je doślij do
płyty - bo człowiek nic nie zrobi :) a jak płyta wróci to
się wściekniesz że ci dobrą płytę zwraca !

>+ pzdr.
 wzjm. -:)
 Gotfryd

--