Re: migotanie przy 75Hz -monitor czy karta ???

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 13:04:15 MET

On Fri, 16 Mar 2001 e.lojek_at_lot.pl wrote:

>+ Wojciech Chmielewski napisał(a):
>+ >
>+ <snip>
>+ > Rozwiązaniem Twojego problemu będzie jakiś stabilizator napięcia,
[...]
>+ Stabilizator napięcia, jak sama nazwa wskazuje, stabilizuje tylko napięcie
>+ natomiast nie wpływa na częstotliwość.

 Apeluję o wycinanie z postów tylko tego co można.

 Post Wotka zaczynał się: "to napięcie w sieci jest niestabilne" !
*NIKT* nie mówił o częstotliwości i wszyscy się zgadzają że:

>+ co wcale nie jest potrzebne bo już od ładnych kilku lat
>+ częstotliwość sieci w Polsce spełnia standardy europejskie

 Ale - przykro mi - nie zawsze i nie wszędzie spełnia wymogi
*polskich* norm na stabilność napięcia.

 Miałem do czynienia; okresowo coś się energetykom "roztentegowało"
i jakiś piec hutniczy "zastępczo" podłączyli, przez kilka miesięcy
obserwowałem *rózne* objawy: światło, lodówka, monitor...
 I to nie chodzi o wahania rzędu sekund, a kilku-kilkunastu
*herców* częstotliwości modulacji obwiednią :] nośnej 50Hz.

>+ Pozdrawiam, Ed.

 Wzajemnie - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.