Re: 3 lata gwarancji na hdd to tylko bajer!!!!! (WIECEJ BAJEROW)

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 12:23:57 MET

On Wed, 14 Mar 2001, Totalzalamka wrote:

[...]
>+ Otoz ciekawym problemem sa tresci gwarancji udzielanych przez roznych
>+ sprzedawcow badz producentow (tu jest lepiej).
>+ Kupujac sprzet zgadza sie czlowiek na warunki gwarancji i zadnych
>+ dyskusji. (Jak w bankach, nie).

 Prawda. Patrz [1] poniżej.

>+ Wybralem pare kwiatkow z tych pod reka:
>+ "Kupujacy zostal poinformowany o braku polskiej instrukcji ... "

 Nie ma związku z gwarancją ! IMO oczywiście ;)
 I jest bezprawne: powinno pisać "urządzenie jest specjalistyczne
i dlatego nie ma polskiej instrukcji" ;>

>+ "Naprawa winna byc wykonana w ciagu 24 (!) dni roboczych ... a w
>+ przypadku urzadzem z importu (:-))) naprawa moze sie wydluzyc o dalsze
>+ (!) 30 dni robocze" = 54 dni, niezle nie?
>+ wymiana na nowy, gdy "serwis ... dokona szesciu (!) napraw
>+ gwarancyjnych ..."

 Wniosek: wg polskiego prawa należy się (na mocy rękojmi)
zwrot gotówki. Bo to sprzedawca może (na mocy rękojmi) wybrać
sobie czy nam sprzęt w ustawowym terminie naprawi czy zwróci
pieniądze, AFAIK.

>+ wg mnie najlepsze, dot. obudowy:
>+ "Niezawodna prace urzadzen zapewnia wykonywanie regularnych przegladow
>+ okresowych. Przeglady sa platne i powinny byc wykonywane co 6 miesiecy
>+ lub czesciej ... "
>+ czyli po pol roku wykrecam wszystko i wioze obudowe do przegladu, bo
>+ inaczej trace gwarancje.

 Prawda. Widywałem. I nie wiem jak *ten* punkt powinno się ugryźć :(

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.