3 lata gwarancji na hdd to tylko bajer!!!!!

Autor: Kamil (kh1c_at_wp.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 16:12:55 MET

Witam!!!
Po 18 miesiacach w Western Digital 8.4 Gb zaczely pojawiac sie bad sectory
 i zgrzytanie mechaniki w trakcie jego pracy.
Poniewaz mialem wykupiona gwarancje na 35 miesiecy (nie 3 lata!)
 we wroclawskiej f-mie ACIT to go zareklamowalem.
Owszem dysk przyjeto, ale okazalo sie ze powyzej 1 roku trzeba czekac na
rozpatrzenie gwarancji 31 dni roboczych, czyli 1.5 miesiaca!!
Kiedy wrzszcie okazalo sie ze jest uszkodzony i dostane nowy to
 zaczely sie schody.
1. Kiedy chcialem go wymienic za doplata na Caviara 20 Gb 7200obr, to
    powiedziano mi ze i owszem ale doplata wyniesie 295zl !!!!
    Czyli moj stary-nowy Caviar 8.4 Gb kosztuje wg ACIT 525zl-380zl =145zl
   Ceny wziete z ich cennika z ubieglego tygodnia
 Ps. Poniewaz nie maja w ofercie Caviara 8.4 to pomniejszylem o 30 zl cene
Caviara 10 Gb (roznica miedzy 10 Gb a 8.4 Gb na www.ws.pl)
2. Na moje pytanie o wystawienie nowej gwarancji na wymieniony hdd
    (nie naprawiony ale wymieniony!) dostalem odpowiedz ze bedzie to tylko
    roznica jaka zostala do konca gwarancji starego Caviara!?
   Przy czym dano mi do zrozumienia ze nowa CALKOWITA gwarancja obowiazuje
   tylko dla urzadzen na ktore jest gwarancja 12 miesieczna!
Powiedzcie mi w takim razie po co to przechwalanie i kuszenie firm gwarancja
3 letnia na nowe hdd!
Przeciez jesli w tym wypadku hdd padnie np. w 33 miesiacu jego gwarancji to
po odliczeniu
1.5 miesiaca na rozpatrzenie slusznosci gwarancji, i po wymianie hdd na nowy
egzemplarz zostaje raptem
1.5 miesiaca autentycznej gwarancji.
BARDZO prosze znawcow zagadnienia o wyrazenie swoich opini na ten temat,
Czy istnieja jakies akty prawne (prosze o ewentualne cytaty lub limki) przy
pomocy ktorych
moglbym dochodzic swoich roszczen, o wydanie nowej 35 miesiecznej gwarancji
na hdd.

Z powazaniem
Janusz Gadomski
wigawi_at_polbox.com