Re: Temperatura pracy Durona 800

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 13:44:04 MET

Don Pedro wrote:

> Myślę, że to przypadłość tej płyty. Pomiar temp. jest chyba trochę
> zawyżony(wg mnie o jekieś 5 - 10stopni).

Być może jest to poprawka, na to, że czujka nie siedzi w rdzeniu proca.

> Przyjmuję, że zaraz po starcie ma temp. otoczenia, a u mnie w pokoju nie
> ma więcej jak 25 stopni - zakładam uruchomienie po dłuższym wyłączeniu.
> Zaraz po włączeniu przez chwilę pokazuje ok. 32 stopnie, by potem dojść
> do ok. 52-54.
> Podobnie po włączeniu zachowuje się dodatkowy czujnik temp. z tym że
> osiąga temp ok. 40 stopni po ok. godzinie pracy i tak się już potem
> utrzymuje(przyklejony jest do spodu nagrywarki).

Wskazania czujki akurat jest łatwo sprawdzić.

0. Wsadzić do miseczki ze śniegiem/szronem z zamrażalnika ew. drobno
potłuczonym lodem

1. oprzeć o zbiorniczek w termometrze pokojowym.

2. wziąć do buzi.

3. Jeszcze nie mierzyłem temperatury wrzątku, ale też może być ciekawie.

U mnie termistorek podłączony do BF6 pokazywał odpowiednio: -1...0C,
21C(a termometr 22), 35C (nie miałem gorączki :) ). Czyli Winbondzik
mierzy z dokładnością +/-2C w tym przedziale. Tylko nie jestem pewien,
czy to Winbondzik przelicza na C lub F, czy dopiero soft.

--
        Artur Gawryszczak