Re: Temperatura pracy Durona 800

Autor: Don Pedro (plabaj_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 08:49:00 MET

Użytkownik STUK <stuk_at_lexmedia.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98l7t0$5dc$1_at_news.tpi.pl...
> Czy 55 stopni Celsjusza to normalna temperatura dla niepodkreconego Durona
800?
> Tak podaje hardware monitor plyty SL-75KAV juz w chwile po starcie
windows2000. Zaraz po
> uruchomieniu w BIOS-ie jest 49 stopni. Czy to normalne? I jaka jest
dopuszczalna
> temperatura dla Durona 800 (pytam, bo nie sprawdzilem a nie chce juz
zdejmowac coolera i
> odczytywac z procesora.
>
> Pozdrawiam,
> Rafal

Pedro wita.

Myślę, że to przypadłość tej płyty. Pomiar temp. jest chyba trochę
zawyżony(wg mnie o jekieś 5 - 10stopni).
Przyjmuję, że zaraz po starcie ma temp. otoczenia, a u mnie w pokoju nie ma
więcej jak 25 stopni - zakładam uruchomienie po dłuższym wyłączeniu.
Zaraz po włączeniu przez chwilę pokazuje ok. 32 stopnie, by potem dojść do
ok. 52-54.
Podobnie po włączeniu zachowuje się dodatkowy czujnik temp. z tym że osiąga
temp ok. 40 stopni po ok. godzinie pracy i tak się już potem
utrzymuje(przyklejony jest do spodu nagrywarki).

Płytę mam taką samą, procek Duron 700_at_770, wiatrak standard. Komputer
szczelnie "opakowany" w biurko (luzy rzędu 2 mm), odkryty tylko przód, tył
dosunięty do ściany- pewnie dlatego jest taki cichy.