Re: TX, VX i inne ...

Autor: Krzywarp (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Mon 05 Mar 2001 - 16:11:56 MET

> Plyty sa oparte na
>
> chipsetach VX i TX. Wiem, ze nie bedzie mozna
>
> jednoznacznie odpowiedziec, ale ktora uwazacie
>
> bedzie najlepsza ? Wydaje mi sie, ze TX, ale moze
>
> jestem w bledzie? Tak w ogole to czy mozna gdzies
>
> jeszcze znalezc jakies porownania tych plyt?

Z tych dwóch zdecydowanie TX, ale ja bym Ci radzi? cos' na VIA, na
przyk?ad VPX, jeszcze lepiej na VP2, a juz. duz.o lepiej na VP3 (ma juz.
slot AGP). Najlepszy oczywis'cie by?by MVP3, ale w zasadzie tego chipsetu
w pe?ni nie wykorzystasz na tym procku.
Czego radze; VIA? Po pierwsze efektywnie buforuje wie;cej RAMu (TX tylko
64 MB). Spowodowane jest to tym, z.e TX zdaje sie; ma tylko do 256 kB
Cache L2 na p?ycie. A na przyk?ad VIA VPX moz.e juz. miec' 512 kB i
buforowac' 128 MB RAMu.
pozdrawiam
Krzysiek