Re: Zestaw pod Athlon 1GHz

Autor: Ireneusz Szuca (isz_at_irc.pl)
Data: Mon 05 Mar 2001 - 16:17:10 MET

Tomasz Lemiech <szpajder_at_staszic.waw.pl> wrote:

: Więc chyba jednak można mieć ATA100 i ATA66 na jednym kanale -
: przynajmniej w teorii, tzn. takie tryby ustawił mi kernel 2.4.2pre4 i
: wszystko działało bez problemu we wszystkie strony. Dodam, że ten Seagate
: więcej jak ATA66 nie supportuje. Płyta Abit-BX133-RAID, dyski wpięte w
: IDE3 (HPT370).

No ciekawe, może te nowe kontrolery potrafią sobie dla każdego kanału
wynegocjować właściwy dla dysku tryb pracy.

: Pod Linuxem ponoć działa, tylko do chipsetu KT133 i KT133A trzeba mieć
: przynajmniej kernel 2.4.2pre1. Właśnie kupiłem sobie Abita KT7A-RAID, dziś
: się pobawię, a po weekendzie wypowiem :)

Widziałem te patche na VIA, jednak wolę bardziej dopracowane drivery dla
kontrolera Promise (jest np. w ASUSie RAID lub MSI RAID).
Co do Abita to omijam go z daleka, nie podoba mi się kontroler HPT, za dużo
w nim błędów. Niby HPT370 to poprawiona wersja, ale zaufanie już straciłem.
Zresztą po kłopotach z współpracą dysków IBM-DTLA-3070xx z kontrolerem
HPT366 Hedrick umieścił je w tablicy bad_ata66 w driverze od hpt366.
Oczywiście wina była po stronie kontrolera a nie dysków.

Pozdrawiam,

isz