Re: GForce DDR Creative

Autor: Mirosław Sabat (m_sabat_at_priv.onet.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 20:30:57 MET DST

Użytkownik <Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl> napisał w wiadomości

> ???
> Przecież pisze ze to Geforce1 na DDR ...

Gdybym wiedzial, nie pisalbym na grupe - nie znam historii GeForce'a wiec
nie wsciekaj sie

> Dla każdego płynnośc oznacza co innego...
> Wątpie aby twój Geforce2MX z 64bitowymi DDRamami chodzi płynnie w
1024x768x32
> bit ...

A widzisz, Ty watpisz, a u mnie dziala. Czy sadzisz ze katowalbym sie na
celeronie z takimi grami jak Collin McRee 2.0 i podobnymi prz odswiezaniu
10-15kl/sek? Zaluj, ze nie moge Ci zademonstrowac. U mnie wszystko chodzi
PLYNNIE. Czy to jest jasne?
Tak naprawde zwyklego uzykownika nie inteesuja osiagi parametrow ale to czy
karta nie gubi klatek i czy nie skacze. Innymi slowy: albo karta dziala
dobrze albo jest do d...

> wątpie aby na tak nieskim procesorze filmy z DVD działały idealnie
płynnie.

Mistrzu! Jak kupuje sie PeCeta patrzac jedynie na predkosc zegara procesora
pomijajac chip plyty glownej i producenta to zawsze Ci bedzie skakac!
Cala zabawa polega na zlozeniu kompa za pieniazki z pogranicza rozsadku /np
ok 3500zl/ To nie sztuka wsadzic plyte za 8 baniek i procesor za drugie tyle
lub wiecej. Za 1,5 roku plyta bedzie warta tyle co moja za 450 zl, a Ty masz
wiekszy dren w kieszeni.
U mnie z C366, plyta ATREND 6310, chip ZX, 96 MB RAM film chodzil super.
Program odtwarzający pochodzil z plytki dodstarczonej przez wydawce filmu.
Za to z powodzeniem skakal na nowiutkiej plycie cienkiego ProCompa z
celeronem 733 i RIVA TNT2.

> Od kiedy pamięc DDR blokuje karty graficzne ?

Nie wyjasnie Ci problemu poniewaz nie pamietam jego wytlumaczenia. Problem
nie dotyczyl bynjamniej szerokosci szyny danych

>Jest wręcz przeciwnie pamięc ta ma większą przepustowośc od pamięci SDR ..

Wiem, ale z tego co pamietam to z tej szybkosci wynikaly problemy.

> Natomiast w Creative Geforce2MX DDR zastosowano pamięci DDR 64bitowe które
mają
> ograniczone pasmo do 64bit i są o wiele wolniejsze od DDR 128bit

Chip ma magistrale 64bity /dlatego jest tanszy/ wiec jaki sens stosowac
szersze pamieci? Chyba tylko po to abu sztucznie zwiekszyc pojemnosc RAMu. W
AMIDZE 600 tak sie dokonywalo tej operacji. Oba slowa /starsze i mlodsze/
byly multipleksowane zwiekszajac w ten sposob 2-krotnie dostepna pamiec z
teoretycznie 2-krotnie mniejszej.

> Kiepski zakup ...
> Trzeba było kupić Geforce1DDR lub np. Herculesa gefroce2MX

GF1DDR? takiego tez mialem w trakcie oczekiwania na wlasciwa karte. I co?
Kupa! Karta chodzila kiepsko i widac bylo roznice w efektach graficznych
karty. Kosztowala tyle, co Przecietny 2MX. Wiec dzieki za takie doradztwo.
Zapewne wyssales sobie z palca ta teorie.Z daleka omijalbym takiego
specjaliste od PeCetow. Poza tym ladowac kase w sprzet przestarzaly za cene
o klase lepszego? Paranoja! Chwialami tarzalem sie sluchajac co goscie w
sklepie chcieli mi wcisnac -pasowali po kazdym moim uzasadnieniu dlaczego
nie przyznajac racje.
Teraz jest ogolna posucha na 2MX. Wybralem PixelView z mozliwoscia wymiany
na inna do plyty ATREND 6240z procesorem PIII 633. Karta dziala super i to
jest wazne

> Pozdrawiam

Ja rowniez!
Mire|<