Re: GForce DDR Creative

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Fri 30 Mar 2001 - 08:01:32 MET DST

> Gdybym wiedzial, nie pisalbym na grupe - nie znam historii GeForce'a wiec
> nie wsciekaj sie

To po co piszesz ?

> A widzisz, Ty watpisz, a u mnie dziala. Czy sadzisz ze katowalbym sie na
> celeronie z takimi grami jak Collin McRee 2.0 i podobnymi prz odswiezaniu
> 10-15kl/sek? Zaluj, ze nie moge Ci zademonstrowac. U mnie wszystko chodzi
> PLYNNIE. Czy to jest jasne?
> Tak naprawde zwyklego uzykownika nie inteesuja osiagi parametrow ale to czy
> karta nie gubi klatek i czy nie skacze. Innymi slowy: albo karta dziala
> dobrze albo jest do d...

Watpie aby wymagające gry działały u Ciebie płynnie na tak wolnej konfiguracji
w 1024x768x32 bit tzn aby minimalna ilośc fps nie zchodziła poniżej 25 fps ...

> [...]
> pomijajac chip plyty glownej i producenta to zawsze Ci bedzie skakac!
> Cala zabawa polega na zlozeniu kompa za pieniazki z pogranicza rozsadku /np
> ok 3500zl/ To nie sztuka wsadzic plyte za 8 baniek i procesor za drugie tyle
> lub wiecej. Za 1,5 roku plyta bedzie warta tyle co moja za 450 zl, a Ty masz
> wiekszy dren w kieszeni.
> U mnie z C366, plyta ATREND 6310, chip ZX, 96 MB RAM film chodzil super.
> Program odtwarzający pochodzil z plytki dodstarczonej przez wydawce filmu.
> Za to z powodzeniem skakal na nowiutkiej plycie cienkiego ProCompa z

Wiesz co ? Miałem przez jakiś czas konfigurację podobną do twojej
(Cel300a_at_450Mhz i Geforce2MX i filmy jakoś nie działały płynnie)
Jeśli chodzi mi i płynnośc to dla mnie oznacza to brak jakikolwiek zwolnień
obrazu a nie chwilową płynnośc ..

> Nie wyjasnie Ci problemu poniewaz nie pamietam jego wytlumaczenia. Problem
> nie dotyczyl bynjamniej szerokosci szyny danych

Bardzo dziwne wysuwasz teorię ...

> Wiem, ale z tego co pamietam to z tej szybkosci wynikaly problemy.

Wiekszy pobór napięcia ???

> Chip ma magistrale 64bity /dlatego jest tanszy/ wiec jaki sens stosowac
> szersze pamieci? Chyba tylko po to abu sztucznie zwiekszyc pojemnosc RAMu. W
> AMIDZE 600 tak sie dokonywalo tej operacji. Oba slowa /starsze i mlodsze/
> byly multipleksowane zwiekszajac w ten sposob 2-krotnie dostepna pamiec z
> teoretycznie 2-krotnie mniejszej.

Bzdura !
Chip może obsługiwać pamięci SDRAM 128bitowe i pamięci DDR 64bitowe.
Natomiast zastosowanie pamięci DDR było chwytem reklamowym ponieważ Creative
przemilczał że stosuje pamięci 64bitowe..
Natomiast olbrzymia ilość ludzi słyszała o tym że pmaięci DDR sa lepsze od
SDRam i kupowała te karty licząc na sporo wyższa wydajnośc od SDRAM a to był
zwykły chwyt marketingowe.

> [...]
> karty. Kosztowala tyle, co Przecietny 2MX. Wiec dzieki za takie doradztwo.
> Zapewne wyssales sobie z palca ta teorie.Z daleka omijalbym takiego
> specjaliste od PeCetow. Poza tym ladowac kase w sprzet przestarzaly za cene
> o klase lepszego? Paranoja! Chwialami tarzalem sie sluchajac co goscie w
> sklepie chcieli mi wcisnac -pasowali po kazdym moim uzasadnieniu dlaczego
> nie przyznajac racje.
> Teraz jest ogolna posucha na 2MX. Wybralem PixelView z mozliwoscia wymiany
> na inna do plyty ATREND 6240z procesorem PIII 633. Karta dziala super i to

Hehe ...
Miałem cały czas Geforce2MX Leadteka podkręconego na 195/195Mhz i dostałem do
testowania Geforce1DDR Creative na 3 dni.
Po tych trzech dniach odrazu wyminiłem grafę na Geforce1DDR.
Nie wiem co ty za grafe dostałeś ale Creative1DDR jest sporo szybszy od
geforce2MX a jakośc obrazu oferuje taką samą jak Geforce2MX.

Co do oceny moich kwalifikacji to wybacz ale sam siebie osmieszasz ...
Jeśli poczytasz grupy dysk. to zobaczysz że wszyscy polecają Creative
Geforce1DDR gdyż jest to obecnie najlepszy zakup jeśli chodzi o
kartę "ekonomiczną" charakteryzujący się sporo wyższą wydajnością od Geforce2MX
i bardzo dobrym wyposażeniem (DVI, S-Video out)

Co do efektów ciekawy jestem jakie zobaczyłeś różnice ?
Zadne !
Jak poczytasz specyfikacje geforce1 a geforce2MX to zauważysz nic tak
wspaniałego nie doszło ...

A jeśli pytasz po co ładowac się w sprzęt straszy technologicznie to odpowiadam:
Ponieważ jest on tanśzy obecnie od nowszego , jest dużo wydajniejszy i bardzo
dobrze wyposażony ...

Opisujące takie BZDURY i wyssane z palca TEORIE sam sobie robisz nienajlepszą
opinie ...

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///