Re: Badziewiaste sklepy (bylo: AMD nie daje gwaracji)

Autor: HorNet (piuser_at_kki.net.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 18:56:49 MET DST


Użytkownik "Marcin Witkowski" <toto_at_ether.zsk.p.lodz.pl> napisał w
wiadomości news:99uu98$p65$1_at_kujawiak.man.lodz.pl...
>
>

Ponieważ rękojmia to inaczej zamiana towaru na nowy a jak wyobrażasz sobie
taka wymianę po roku czasu w przypadku sprzętu informatycznego? I nie chodzi
mi tylko i zużycie fizyczne ale głównie technologiczne (np. procesora).
Rękojmia wynosi 14 od momentu zakupu dni i to tylko na niektóre towary np.
myszki klawiatury, joysticki itp i to tylko w przypadku stwierdzenia wady
fabrycznej uniemożliwiającej eksploatacje zgodnie z przeznaczeniam. Jakiś
czas temu obowiązek wymiany towarów został zniesiony dlaczego ? dlatego, że
nasi czytaj polscy konsumenci nadużywali te prawo do własnych korzyści
materialnych np. w piatek przychodzi do sklepu pan i kupuje kamerę video za
5000 zł w sobotę i w niedzielę używa jej do nagrania wesela (swojego lub
kolegi) i w poniedziałek odnosi kamerę pod pretekstem, że to nie to co on
chciał a sprzedawca musi ję przyjąć takich przykładów mam kilkadziesiąt
dotyczą one sukien ślubnych, rowerów, sprzętu rtv (kiedyś jeden z klientów
przez 6 m-cy ciągle miał nowy telewizor).

Myslę ,że chyba wystarczy na początek.

Uważam, że zawsze można dogadać się ze sprzedawcą i w 95% ludzie tak robią.

Narazie



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:44:33 MET DST