Re: Co, gdy komp. przechodzi przez strony biosu strasznie

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 10 Jan 2001 - 08:56:48 MET

On Tue, 9 Jan 2001, Cessario wrote:

>+ Mam mały problem. Choc może to wydawać się lamerskie to faktycznie
>+ nieĽle utrudnia to życie. Chciałem pomóc mojemu bratu w przepisywaniu
>+ pracy mgr. i podarować mu 486, więc wzsystko podłaczyłem i fajnie
>+ działało z Win95 dopóki nie zapakowałem wszystkiego do obudowy i wtedy
>+ zaczęło się. [...] Liczę na to, iż jest to mechaniczne
>+ uszkodzenie, ale ważne, że chociaż działa. Sprawdzałem na przykładzie
>+ innej płyty

 W tej samej obudowie ?

>+ i syndrom jest ten sam. Kochani, co rooobić!

 Pooglądać czy i w których miejscach płyta jest łączona do obudowy.
 Sprawdzić, czy i jak obudowa jest uziemiana, czy jest połączenie
[i jakie... omomierz "na zimno" !] obudowy z "zerem wyjścia" zasilacza
(czarny kabelek, AFAIK, z tych wychodzących z zasilacza)
 Płyty miewają styki (w okolicach śrubek, w postaci pierścienia ze
scieżki) właśnie przeznaczone do połączenia z obudową; jeśli jednak
obudowa "sieje" zakłóceniami z przyczyn różnych - może się opłacić
podłożenie podkładek izolacyjnych !

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.