Re: MSI BXMaster i wolne liczenie ramu

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Thu 04 Jan 2001 - 01:05:41 MET

Użytkownik "Rafał Lipski" <lipa_at_pg.gda.pl> napisał w wiadomości

> Nie chcę cie martwić ale BXMaster ma jakąś wadę produkcyjną bo CDROM nie
pracuje tak jak trzeba (swego czasu pisałem o
> tym na grupie). Sprawdź cdspeeddem to będziesz wiedział o co chodzi, poza
tym mój p3 500 coppermine na BXMasterze na 750
> się wogóle komputer nie uruchamiał a teraz mam Abita BX133 i na 750 śmiga
jak trzeba no i CDROM też dziwnie dobrze
> pracuje!

Nie zmartwisz mnie, bo czytałem ten wątek i myślę, iż uogólnianie swoich
jednostkowych doświadczeń nie stanowi podstawy do dyskusji. U mnie na ten
przykład wszystko czego od tej płyty wymagam działa bez zarzutu i jestem
skłonny ją polecać. Kwestia dopalania procesora nie jest dla mnie priorytetem,
ale czytałem przed chwilą o stabilnej pracy np. PIII 750/915, 700/933,
PIII 650/940 (zegar 144 MHz), PIII 550/733, Celeron 566/850, a producent
gwarantuje
stabilną pracę PIII do zegara 1000 MHz (szyna 133 MHz). Tyle że w BXMaster
napięcie chipsetu ustalane jest defaultowo na 3,3V, a np. w BE6-II na 3,5V,
więc często pozostawienie tego ustawienia jest przyczyną problemów. Tak samo
zresztą jak położenie zworki SW2: w ustawieniu "Auto" (OFF) szyna AGP jest
przetaktowana do 133 MHz i płyta w ogóle nie chce się bootować. Trzeba
wybrać ustawienie "Virtual 100 MHz" (ON), wówczas AGP=2/3 szyny procesora.
Zapewne nie wiedziałeś o tym, nieprawdaż?

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki