Re: lista winmodemow kompatybilnych z linuxem

Autor: gruesome [Artur Siekielski] (gruesome_at_go2.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 19:20:29 MET

Data: 26 Dec 2000 23:01:56 GMT, Identyfikator: trashcan man, Treść zeznania:

>nie jestem w stanie rzucic okiem na driver i stwierdzic, czy
>ktos nie popelnil jakiegos idiotycznego bledu. czyli moge uznac

Nawet bys nie mogl, bo sa w wiekoszosci closed-source (do tego modemu).

>za pewnik, ze cos na pewno jest schrzanione.

Nie znaczy to jednak ze nie mozesz tego uzywac. (jadro linuksa tez jest na
pewno pochrzanione, bo wychodza nowe wersje, ale mimo to uzywasz tego)

>jesli wystarczajaco duzo osob gapi sie na kod, to znajda potencjalne
>problemy. poza tym drivery sa do siebie dosc podobne (podobna sama
>obsluga pci, przerwan, bottom halves itd).

Naprawde uwazasz, ze wiecej osobogodzin zostalo poswieconych na napisanie
powiedzmy linuksowego drivera kontrolera dysku ALi1543C niz windzianego?
No i czy kazdy driver musi samodzielnie zalatwiac obsluge pci czy irq? Czy tym
nie zajmuje sie system?

>miliony to mozesz wydac na napisanie kernela od podstaw ;-) a co do driverow
>pod windows - widziales cokolwiek w formie ichniego modulu do kernela, w sensie
>*.sys ? ja tak. bardzo ciezko napisac to poprawnie, po prostu przekombinowali.

Sam sobie odpowiadasz - wina systemu, a nie sterownikow.

>poza tym, jesli firma nie chce wspierac linuxa przez udostepnienie pewnej
>ilosci ciekawego kodu (a programowa realizacja v90 itp. definitywnie do takiego
>nalezy), to imho nie zasluguje na to, aby kupowac jej sprzet. kropka.

Nie mam pieniedzy na bycie idealista. Gdy kupowalem komputer (za ciezko
uzbierane pieniadze), nie wiedzialem o istnieniu Linuksa (eh to byly czasy ;).

--
kobieta była drugim błędem boga
                             /