Re: Jaka drukarka laserowa jest najtańsza pod wzgledem e

Autor: Dawid Konieczny (pyra_at_klub.chip.pl)
Data: Wed 27 Dec 2000 - 16:55:09 MET

"Michal Kawecki" <kwinto_at_poland.com> wrote in message

> drukarek pobije kosztami eksploatacji Panasonic KX-P6500.
> Poręczna, działa pod DOS, dość szybka, toner się dosypuje koszt ok. 70
zł/2000
> stron. To z moich doświadczeń. Natomiast bardzo szczegółowy test tanich
> drukarek laserowych znajdziesz w CHIP 10/2000 (wersja bez papieru tutaj:
> http://www.chip.pl/offline/2000-10/096_000556_0001.htm ).

Sam mam tego Panasonica i faktycznie jest tani w eksploatacji (choć jak
dojdę do 12tys. stron i będę musiał wymienić bęben za parę baniek, to
przestanie być tak wesoło...), ale moim zdaniem nie nadaje się do bardzo
intensywnej eksploatacji - na takie coś radziłbym Kyocerę, która jest
jeszcze tańsza w użytkowaniu (a szczególnie te trochę droższe modele - jeśli
masz zamiar naprawdę dużo drukować, to koszty szybko się zwrócą. Kyocera ma
też większy podajnik (Panasonic 50 str.), kartki wkładasz do zamkniętej
skrzynki, więc się nic nie brudzi, można używać jej pod Linuxem (nie ma
sterowników dla najtańszego modelu Kyocery, ale podobno też chodzi), no i
trudno nie docenić bębna wytrzymującego 100 tys. wydruków (lepsze modele
bodajże 200 tys.).

Pozdrawiam!

Dawid

--
" zawiera Windows Millenium Edition po polsku -   /,\/ , / / / / /,\