Re: Intel 82440ZX AGPset

Autor: SotY (soty_at_interia.pl)
Data: Tue 26 Dec 2000 - 20:15:00 MET

Nie wiem jakiej firmy masz ta plyte ale ja mam plyte na ZX firmy DFI i
jestem z niej bardzo zadowolony. Ogolnie chipset ZX to troche okrojony BX
(obsluga mniejszej ilosci ramu chyba 512 MB a BX 1 GB ale moge sie mylic,
obsluga tylko 4 slotow PCI, chciaz abit czesciowo obszedl ten problem i jego
plyta ZM6 miala 5 slotow z tym ze jeden nie mogl miec wlasnego IRQ,
maksymalna magistrala systemowa 150 a BX chyba 200 nieoficjalnie oczywiscie
ale watpie ze dla kogos 150 MHz to za malo). Co do predkosci to porownywalem
moja plyte do Abita BH6 z prockiem c366 (ja mam tez taki sam) i wyniki w
sandrze zarowno dla procesora jak i pamieci byly niemal identyczne (przewaga
abita niecale 1 %). Procki kreca sie tak samo jak na BX, moj c366 chodzi max
na 458 bez podnoszenia napiecia (troche malo ale coz taki egzemplaz na
abicie bh6 tez wiecej nie pojdzie, za to procek kumpla chodzi w miare
stabilnie na 550 ale mial szczescie ze trafil akurat na takiego). Pamiec PC
133 bedzie chodzic z taka czestotliowscia na jak ustawisz magistrale (czyli
dla celerona 466 to 66 MHz ale to nie wina chipsetu ZX tylko na kazdej
plycie tak bedzie chodzic, jezeli wsadzisz do tej plytynp p3 na fsb 133 to
pamiec rowniez bedzie chodzic na 133 pod tym wzgledem nie ma roznic miedzy
ZX a BX). Co do zamiany plyty to moim zdaniem nie ma sensu chyba ze masz
zamiar kupic procka szybszego niz 800 MHz i zalezy Ci na rzeczach typu
UDMA100 lub AGP 4x.

--
pozdroofka
SotY