Starzejace sie Seagate'y?

Autor: Marcin Kulas (hitower_at_booster.alpha.pl)
Data: Tue 26 Dec 2000 - 20:28:35 MET

Witam.

Od kilku(nastu) dni nie mogę zrozumieć pewnego zjawiska,
które mnie spotkało. Otóż mam dwa stare dyski Seagate
(8- i 6-gigowego). Jakiś czas temu, ot tak dla zemsty chyba,
spadł im transfer z prawie 10 MB/s do kilkuset KB/s. Jednocześnie obu!

Dodam tylko, że na 100% nie jest winna płyta i/lub kontroler.
Na innej jest to samo. Niezależnie od tego jak je podłączę
więcej wyciągać nie chcą i basta. Wpięty do tej samej taśmy
co Seagate stary Caviar kręci się z transferem 14 MB/s (IDE).

Czy to jest znane zjawisko? Ktoś się z tym dziwem natury spotkał?
Zjadłem już na nich zęby i zabrakło mi pomysłów.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

PS.
Opinie na temat dysków tej firmy możecie sobie odpuścić. :)
Już sobie wyrobiłem pogląd dawno temu. Po prostu ostały mi się
w serwerze dwie sztuki i do tej pory jakoś się kręciły,
więc nie wymieniałem.

--
hitower_at_booster.alpha.pl
"GPF is registered trademark of Microsoft."