Re: Serwis kradnie?

Autor: Lulek (lul3k_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 25 Dec 2000 - 12:31:53 MET

On Fri, 22 Dec 2000 11:46:43 -0000, "Artur Legocki"
<arturl_at_uhc.lublin.pl> wrote:

>Tu się zgadzam. Nie ma tu winy serwisu tylko producenta. Ja bym załatwił to
>poprzez ustalenie norm dla tego typu urządzeń, np. nie zezwalał na sprzedaż
>drukarek których są tak zbudowane że naprawa koszuje drożej niż nowy
>egzemplarz.

Chyba sobie kawały robisz! Homologacje, zezwolenia, koncesje...
biurokracja i łapówki. Jeden producent dostanie szybciej, a standardy
ustali się pod tego, który więcej posmaruje...
Że też to postsocjalistyczne myślenie ciągle siedzi w ludziach :(

>Czy dostałby homologację taki samochód, w którym jeśli popsuje się np. pompa
>paliwowa będzie nadawał się tyko do złomowania?

A niech i dostanie! Powiedz mi tylko kto taki samochód kupi? Producent
który wyprodukuje taki bubel zniknie z rynku jeszcze szybiej niż się
pojawił.

>Własnie: nie chce się...
>Lepiej powiększać górę śmieci i deficyt obrotów sprowadzając nowe z
>zagranicy.

To jest niepoważne rozumowanie. Ja mam się martwić o deficyt w
rachunku obrotów bieżących? :) LOL, firma ma przynosić zyski a nie
martwić się o wskaźniki makroekonomiczne.

>Tak ale np. nagminne jest przekraczanie terminów napraw przez
>firmy, nie zaznaczanie na karcie gwarancyjnej, że były dokonywane jakieś
>naprawy...

Niestety to prawda, więc trzeba takich drobiazgów pilnować. W Polsce
poprzez chore prawo i wymiar sprawiedliwości konsument nie ma jeszcze
wiele do powiedzenia, ale mam nadzieję że to się w końcu zmieni.

>Czasem dobrą metodą jest od razu przejść do ataku.

Jak się nie da sprawy załatwić grzecznie zawsze można przejść do
frontalnego ataku, w drugą stronę jest znacznie ciężej :)
Trzeba o tym pamiętać, ja od początku zwykle nie idę "na noże".

pozdrawiam
(-)
Lulek