Re: AMD vs Intel, bylo Athlon 800 czy p3 800

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 22 Dec 2000 - 13:25:28 MET

Piszac do pl.comp.pecet niejaki(a) trashcan man byl tak zapity, ze
napisal cos takiego....
:
: > wykorzystanie kawalkow kodu od np. obslugi wyjatkow krytycznych. Na
: > przyklad - ma sens - po co pracowac nad kodem, jesli jest w zasiegu reki?
:
: jakich znowu wyjatkow krytycznych ? jesli chodzi ci o exceptions,
: to x nie ma z tym nic wspolnego, to zadanie dla kernela.

chodzi mi tutaj o "wyjatki krytyczne" Windowsa znane jako BSOD :) A
przeciagnac kod kernela linuxa do win32 jest calkiem mozliwa -
powiekszajac tylko stabilnosc :)

: > : a co ma kod x'ow do stabilnosci ?
: >
: > calkiem duzo. Jak chyba zdazyles zauwazyc X'y sie ciut zadziej wywalaja
: > od win98. A zauwazyles postep w Me? Ja zauwazylem - jest o wiele
: > stabilniejszy. Choc i tak sie go zawiesi - stabilniejszy.
:
: akurat xfree, zwlaszcza nowe, wywala sie dosc czesto, co najmniej
: raz na dwa tyg. z jakiegos powodu zaliczaja segv'a.

a winda raz na dzien ;) Oczywiscie wersje "domowe", wersje serwerowe jako
tako sie trzymaja ostro :)

: > Niej estem programista - lyknalem jednak co nieco Javy i Delphi. I mniej
: > wiecej wiem, ze kod mozna importowac. Szczegolnie, jesli napisanie kodu
: > zajeloby miesiac, a import - jeden, gora dwa dni.
:
: problem w tym, ze po prostu nie wiesz, o czym mowisz ;-)

po trochu nie wiem, ale mam pewne przeblyski ;) Jakbym sie wiecej
zajmowal programowaniem itp to moze bym byl pewniejszy co mowie ;)

: popatrz:
: x window system to program i troche bibliotek, ktorych zadania to:
:
: 1. inicjalizacja karty graficznej i zwiazane z tym pierdoly;
: 2. wyswietlanie na ekranie tego, co programy chca, aby wyswietlic,
: przy czym chodzi o dosc niski poziom abstrakcji - nie o elementy
: gui, ale raczej pojedyncze linie, wypelnianie obszarow i fonty;
: 3. dawanie programom dostepu do klawiatury i myszy;
:
: zaimportowanie w windows funkcjonalnosci #1 spowodowaloby koniecznosc
: napisania prawie od zera wszystkich sterownikow.

to nie jest konieczne - bo winda ma dosyc dobre stery.

: zaimplementowanie #2
: i #3 oznaczaloby potrzebe napisania praktycznie od zera user32.dll
: i gdi32.dll;

niekoniecznie... zauwaz ze one sa caly czas rozwijane... odpowiednie
moduly obslugujace i juz

: sam widzisz, ze ma to raczej maly sens. akurat pod wzgledem
: graficznym windows jest ok. jesli chodzi o stabilnosc, wieksze znaczenie
: mialby kernel, aczkolwiek cos takiego imho jest rowniez niewykonalne
: ze wzgledu na zbyt duze roznice w architekturze.

oba sa napisane w c, czy c++... dalej - jesli sie tk przygladnac i
potestowac to zauwazam, ze kernel windy me w porowniu do 98se potrafi
weszcie obslugiwac system tak, ze przy odczycie z dysku nie ma 100%
obciazenia systemu. Po trochu to jest pewnie wna programistow m$, jednak
implementacja odpowiednia kodu (jest to mozliwe) dalaby powiekszyc
stabilnosc - bo o to chodzi. Implementacja kodu nie tylko X'ow, ale
rowniez kernela linux'a jest mozliwa, a dzieki temu, ze nie ma dostepu do
zrodel windy - nie wiadomo co jest w srodku. Jednak gdyby sie to wydalo,
to m$ mialby niezly problem - GPL nakazuje w przypadku uzycia kodu
udostepnienie go...

--
,Witold "ManiacK" Wilk___<maniack_at_tychy.com>______#tychy____________,
|> To nie kobieta. Ma stac i dzialac. Kropka. ((O_LINUXIE))_________|