Re: AMD vs Intel, bylo Athlon 800 czy p3 800

Autor: trashcan man (trash_at_military.milnet.pl)
Data: Tue 19 Dec 2000 - 18:04:31 MET

On Sun, 17 Dec 2000 23:06:02 +0100, Witold Wilk wrote:
> : jasne... po pierwsze, x window to nie pojedynczy program, tylko
> : okreslenie architektury i protokolu. po drugie, zapewne chodzilo ci
> : o xfree86 ? blad #2, xfree tez nie jest w gpl ;-) nie mowiac juz
> : o tym, ze zintegrowanie x z windowsem nie ma sensu.
>
> wykorzystanie kawalkow kodu od np. obslugi wyjatkow krytycznych. Na
> przyklad - ma sens - po co pracowac nad kodem, jesli jest w zasiegu reki?

jakich znowu wyjatkow krytycznych ? jesli chodzi ci o exceptions,
to x nie ma z tym nic wspolnego, to zadanie dla kernela.

> : a co ma kod x'ow do stabilnosci ?
>
> calkiem duzo. Jak chyba zdazyles zauwazyc X'y sie ciut zadziej wywalaja
> od win98. A zauwazyles postep w Me? Ja zauwazylem - jest o wiele
> stabilniejszy. Choc i tak sie go zawiesi - stabilniejszy.

akurat xfree, zwlaszcza nowe, wywala sie dosc czesto, co najmniej
raz na dwa tyg. z jakiegos powodu zaliczaja segv'a.

> Niej estem programista - lyknalem jednak co nieco Javy i Delphi. I mniej
> wiecej wiem, ze kod mozna importowac. Szczegolnie, jesli napisanie kodu
> zajeloby miesiac, a import - jeden, gora dwa dni.

problem w tym, ze po prostu nie wiesz, o czym mowisz ;-) popatrz:
x window system to program i troche bibliotek, ktorych zadania to:

1. inicjalizacja karty graficznej i zwiazane z tym pierdoly;
2. wyswietlanie na ekranie tego, co programy chca, aby wyswietlic,
   przy czym chodzi o dosc niski poziom abstrakcji - nie o elementy
   gui, ale raczej pojedyncze linie, wypelnianie obszarow i fonty;
3. dawanie programom dostepu do klawiatury i myszy;

zaimportowanie w windows funkcjonalnosci #1 spowodowaloby koniecznosc
napisania prawie od zera wszystkich sterownikow. zaimplementowanie #2
i #3 oznaczaloby potrzebe napisania praktycznie od zera user32.dll
i gdi32.dll; sam widzisz, ze ma to raczej maly sens. akurat pod wzgledem
graficznym windows jest ok. jesli chodzi o stabilnosc, wieksze znaczenie
mialby kernel, aczkolwiek cos takiego imho jest rowniez niewykonalne
ze wzgledu na zbyt duze roznice w architekturze.