Re: Monitor z BNC

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Sat 16 Dec 2000 - 23:58:03 MET

On Thu, 14 Dec 2000, Piotr G wrote:

>+ Radoslaw Sokol napisał(a) w wiadomości: <3A388518.70F4C152_at_iname.com>...
[...tnę bo przed chwilą cytowałem...]
>+ >przemek wrote:
[...]
>+ >> Jak to niema BNC do synch?[...]
>+ >Chyba, że monitor jest typu "fixed frequency"[...]
>+ Obawiam się, że Radosław ma rację. To coś podobnego, jak monitory do
>+ MACA (nie wszystkie!). Możesz podłączyć do PC, ale do dyspozycji masz
>+ tylko jedną częstotliwość.

 Korekta: "skończoną ilość częstotliwości i rozdzielczości na
których >>łapie<<".
 Używany przeze mnie GDM ma dwie częstotliwości znamionowe i po
drobnych korektach ustawień (oraz podniesieniu poziomu sygnału
synchro nieco ponad normę - też można na swój sposób "podkręcać" -;))
- "łapię" 1024*768*85Hz oraz 1152*(nie pamiętam ile to dokładnie) oraz
1280 na 75Hz a także 1600*1200 (nie pamiętam ile, chyba 70Hz).
 Monitor mam w pracy i nie mogę zajrzeć do ustawień żeby uściślić :(

>+ Jak ją wybrać? Miałem kartę, która miała ustawienia
>+ częstotliwości odchylania co 1 Hz i przełączałem pomiędzy monitor do MAC
>+ i PC, aż do ustawienia obrazu (teoretyczne obliczenia różnią się od
>+ praktyki).

 Teoria pomaga - to dla porządku.
 Proste obliczenia pozwoliły zlokalizować przybliżony zakres
"łapania" (z braku danych mierzyłem *oscyloskopem* - czyli raczej
wskażnikiem niż miernikiem - w oryginalnym zastosowaniu !) a pózniej
się podstroiło.

>+ Niestety masz do dyspozycji tylko jedną częstotliwość i jeśli będziesz miał
>+ programy, które wymuszają inne częstotliwości pracy, to koniec.

 Prawda.
 Ile znasz takich programów ?
 Bo osobiście widziałem parę gier które domyślnie startują "po uważaniu"
(po czym pozwalają ustawić odchylanie, żeby było smieszniej :<!).
 Ponadto widzę że oryginalne pytanie było o monitor sync-on-green,
który *nie musi* być fixed sync ! (gro jest, ale a nuż...), no
i może mieć kilka użytecznych ustawień...

>+ Piotr

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.