Re: Monitor z BNC

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Sat 16 Dec 2000 - 23:38:02 MET

On Thu, 14 Dec 2000, Radoslaw Sokol wrote:

>+ Hi,
>+
>+ przemek wrote:
>+ >
>+ > Jak to niema BNC do synch? Musi byc co najmniej jeden BNC do synch
>+ > (niektore mialy synch w kolorze zielonym), ale drugi przewod synch musi byc
                                                    ^^^^^^^^^^^^^[1]
>+ > jakos pociagniety.
>+
>+ Chyba, że monitor jest typu "fixed frequency" i nie potrzebuje osobnego
>+ przewodu synchronizacyjnego :))

 Erm... tego.. że się pozwolę wtrącić:
"fixed frequency" i "synch on green" to są *jednak* dwie różne rzeczy !

 To że jakby częsciej występują razem -:) nie znaczy że monitorowi
fixed sync *musi* brakować linii synchro ani że sync-on-green jest
fixed...
 O sprawie że "nie potrzebowanie osobnego przewodu" nieco utrudnia
życie (trzeba sobie poskładać sygnały na zewnątrz monitora) wspomnę
dla porządku -;)
 Nie śledziłem wątku, ale do [1] jeszcze dla porządku: synchro-
nizacja występuje w co najmniej 3 postaciach:
- każda ma "swój drut"; tak jest w "typowym" monitorze do PC
- obie synchronizacje są zespolone w 1 sygnale (przewodzie)
- obie są "nałożone" na sygnał luminancji lub kolor zielony
 Sprawę polaryzacji dla uproszczenia pomińmy (zdarzają się
monitory które trawią tylko 1 typ, a w PC polaryzacja jest
używana do rozpoznawania trybów pracy).

>+ Ale wtedy podłączanie go do IBMa nie
>+ ma specjalnego sensu -- chyba, że użytkownik chce się bawić w cudowanie
>+ z ustawieniem tego monitora programowo jako drugiego.

 żadne cudowanie -:) podłączasz i działa.
 Po zwalczeniu elektroniki (proste) od sumowania sygnałów, rzecz jasna :]

 A jeśli ów fixed-sync jest 19"... -:) (duży desktop to dobry desktop,
tylko NETSCAPE mógłby w końcu Communicatora poprawić - żeby na widok
drugiego displaya nie eksplodował -:>!)

 Ponadto - jeśli ktoś:
a. ma kartę video na której można zaprogramować "początkowe" częstotli-
 wości odchylania
 lub
b. może żyć bez dłubania w BIOSie i używania trybu tekstowego a może
 pożyczyć na chwilę jakiś inny monitor (jeśli akurat trzeba)
 - to obejdzie się i 1 monitorem...

 Pozdrowienia - Gotfryd
(mający w pracy 19" fixed sync - jakiś GDM Sony, włączony jako drugi)

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.