Re: DSL - Dostęp dzielony do modemu

Autor: HackemoN (hackemon_at_mindspring.com)
Data: Sat 16 Dec 2000 - 20:22:25 MET

"Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> wrote in message news:91adqm.8e.0_at_pszemol.net...
> Nie da się? A dlaczego da się to zrobić z normalnym modemem analogowym?
> Czy mógłbyś mi to w prostych słowach wyłożyć bez odsyłania w czeluści
> tamtej witryny? Mam obecnie tradycyjny modem telefoniczny i używam
> programu NetProxy w testowej wersji - program ten pełni funkcje proxy
> serwera, udostępniającego IE browserowi na workstation dostęp do WAN.
> Czy jeśli modem który posiadam teraz, zastąpię modemem PCI dla DSL
> to nie będę mógł zrobić rzeczy podobnej? Dlaczego? Coś mi tu nie gra...

Tutaj rzeczywiscie zbyt generalizowalem - poprawka wiec:
Nie da sie i koniec w odniesieniu do rozwiazania "standalone DSL box", czyli
najprostszego i najwygodniejszego - stawiasz pudelko na stole i ma dzialac.
Postawienie gateway'a na DSLowym kompie i zainstalowanie NAT'a pozwala
na dzielenie lacza. Jednak dziala to tylko w przypadku Windozy, bo modemy
USB i PCI nie sa obslugiwane w zadnym innym systemie.

> A w jaki sposób móglbym sobie wkomponowac taki modem pracujacy na
> skretce w istniejaca siec na cienkim ethernecie (koncentryku)?
> Czy rozwiazanie z takim modemem wymuszaloby wyrzucenie starej sieci,
> kart (maja wylacznie zlacza BNC), kabli do kosza? Jesli tak, to odpada.
> Jesli nie, to wytlumacz prosze co konkretnie zyskuje stosujac modem
> ze zlaczem Ethernet w zamian za modem ze zlaczem USB lub PCI?

Kup sobie hub'a, ktory ma oba zlacza.

Dalej jw. -- Modemy PCI i USB obsluguje tylko Winzgroza. Najprosciej kupic
sobie zintegrowany modem/router za mniej niz $200, np. 3Com Remote 810,
albo ktorys z produktow Netopii (R9100 na przyklad). Modemy po ethernecie
sa najbardziej elastyczne i konfigurowalne, posiadaja rozbudowana diagnostyke,
a poza tym koncentryk tutaj wymiera, wiec dlatego sa tylko na RJ-45. Slyszalem,
ze Cisco 675 ma zlacze BNC.

--
HackemoN (or compatible)
*  *  *