Re: DSL - Dostęp dzielony do modemu

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 20:43:19 MET

"HackemoN" <hackemon_at_mindspring.com> wrote in message news:91gfaq$olf$1_at_slb3.atl.mindspring.net...

> Tutaj rzeczywiscie zbyt generalizowalem - poprawka wiec:
> Nie da sie i koniec w odniesieniu do rozwiazania "standalone DSL box", czyli
> najprostszego i najwygodniejszego - stawiasz pudelko na stole i ma dzialac.

Aleś wyjaśnił... niech to drzwi. Co to znaczy "pudełko na stole"?
Wyrażaj się proszę konkretnie bo jedziesz jakimś slangiem zrozumiałym
tylko dla kogoś, kto nie potrzebuje czytać Twych rad bo zna się na rzeczy.

> Postawienie gateway'a na DSLowym kompie i zainstalowanie NAT'a pozwala
> na dzielenie lacza.

Co to znaczy NAT?

> Jednak dziala to tylko w przypadku Windozy, bo modemy
> USB i PCI nie sa obslugiwane w zadnym innym systemie.

OK, w takim razie zakładam, że komputer z modemem DSL będzie miał MS Windows.
Ciągle pozostaje problem, aby podzielić dostęp na drugi komputer, na którym
może być Windows a może też być inny system... da sie czy nie?

> Kup sobie hub'a, ktory ma oba zlacza.
>
> Dalej jw. -- Modemy PCI i USB obsluguje tylko Winzgroza. Najprosciej kupic
> sobie zintegrowany modem/router za mniej niz $200, np. 3Com Remote 810,
> albo ktorys z produktow Netopii (R9100 na przyklad). Modemy po ethernecie
> sa najbardziej elastyczne i konfigurowalne, posiadaja rozbudowana diagnostyke,
> a poza tym koncentryk tutaj wymiera, wiec dlatego sa tylko na RJ-45. Slyszalem,
> ze Cisco 675 ma zlacze BNC.

Dzięki za te konkretne rekomendacje - czy rozumiem odpowiednio, że taki router
z modemem DSL będzie umiał sam się połączyć sam z siecią? A co jeśli do łączenia
się sieć wymaga uruchomienia software? Czy oznacza to, że software musi być
uruchomiony na komputerze, który przez sieć widzi modem? Coś mi tu znowu nie gra...