Re: AMD vs Intel, bylo Athlon 800 czy p3 800

Autor: Vetch (free24_at_netsys.pl)
Data: Thu 14 Dec 2000 - 09:48:01 MET

"GLide" <glyder_at_priv3.onet.pl> wrote in message

> Z calym szacunkiem nie jestem programista, ale z tego co slyszalem to
> niesasmowity wynalazek jakim jest Dx jest lekko chory w porownaniu do
> OpenGL.

po pierwsze, systemy windows obsługuą opengl przez certyfikowane sterowniki
po drugie directx jest dodatkiem do systemu dla zastosowań rozrywkowych
Programy profesjonalne korzystają z opengl, a gry z directx - to chyba jasne
?
A directx jest genialnym rozwiązaniem do zastosowań nieprofesjonalnych i nie
zawiera tylko bibliotek obsługi grafiki, ale także kontrolerów gier,
dźwięku, muzyki, prezentacji, czyli to co jest związane z multimediami.

> Jak zwykle bill musial zrobic po swojemu i stworzyl kolejnego potworka.

następny co nie lubi billa :-)

> Jesli ten Dx jest taki doskonaly, to dlaczego nie uzywa go zaden szanujacy
sie profesjonalny soft do tworzenia grafiki 3D ???

TrueSpace, 3DStudio Max II i wszystkie nowsze wersje...

> Dla mnie tego Dx mogloby nie byc w zasadzie.
> Te kilka gierek jakos przezyje.....

"kilka" gierek jest na linuxa, natomiast na pcta jest ich "tylko" ponad
tysiąc...

> AFAIR to OpenGL jest pod Linuxa.....

tu jest problem - sterownik nie może być certyfikowany, bo na to linux
musiałby mieć licencję - a kto to kupi, jeśli linux nie ma właściciela ?
Wniosek: ŻADEN profesjonalny program do grafiki 3D (Maya, Softimage, etc...)
nie będzie napisany dla linuxa.
Za to te programy chodzą doskonale na platformach Solaris i NT.
Zresztą wiele profesjonalnych firm z branży video i grafiki kupuje systemy
NT ze względu niższych kosztów systemu, administracji i oprogramowania
graficznego przy takiej samej jakości.

--
Pozdrowienia
Vetch